اجرای بزرگترین سیرک جهان در جده به مناسبت عید فطر

بزرگ‌ترین «سیرک معاصر» در جهان در جهت مخالف استفاده از حیوانات و آزار آن‌ها برای نمایش حرکت می‌کند

 جشنواره تفریحی موسم جده به مناسبت عید فطرمیزبان یکی از بزرگترین سیرک های جهان خواهد بود. گروه اجرایی و نمایشی سیرک دو سوله (Cirque du Soleil) مقدمات این اجرا را در عربستان سعودی آماده می‌کنند.

خبرگزاری عربستان سعودی به نقل از مدیریت رویداد موسم جده گزارش داد که ساکنان و بازدیدکنندگان امسال این فرصت را خواهند داشت تا اجرای نمایشی را که شرکت سیرک کانادایی منحصراً برای فصل جده برنامه‌ریزی کرده است، تماشا کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گفته می‌شود که اولین نمایش دوشنبه ساعت ۹ شب خواهد بود؛ در روز اول عید سعید فطر و به مدت دو ساعت ادامه خواهد داشت. نمایش دوم سه‌شنبه در همین ساعت و دو نمایش در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه هر روز ساعت ۱۶ و ساعت ۲۱ اجرا خواهد شد.

گروه سیرک مشهور بین‌المللی بیش از ۲۱۵ میلیون علاقه‌مند در بیش از ۷۰ کشوری دارد که در آن‌ها نمایش اجرا کرده است. عربستان سعودی قبلاً میزبان شش نمایش مختلف از این سیرک در مناطق مختلف بوده که تعداد زیادی بازدیدکننده را به خود جلب کرده است.

این گروه سرگرمی بزرگ‌ترین «سیرک معاصر» در جهان است که در جهت مخالف استفاده از حیوانات و آزار آن‌ها برای نمایش حرکت می‌کند.

سیرک معاصر یا سیرک جدید ژانری از هنرهای نمایشی است که در اواخر قرن بیستم توسعه یافت و در آن یک داستان یا موضوع از طریق مهارت‌های نمایشی سرگرم کننده نمایش داده می‌شود.

از حیوانات به‌ندرت در این نوع نمایش‌ها استفاده می‌شود و مهارت‌های سیرک سنتی با رویکردی طراحی‌شده که شخصی و انسان‌محور باشد. به جای نمایش حیوانات و وادار کردن آن‌ها به اجرای حرکات نمایشی، در این نوع سیرک اخلاقی، تماشاچیان با استفاده از طراحی نور، موسیقی و لباس و مهارت‌های بدنی هنرمندان سرگرم می‌شوند.

بیشتر از زندگی