منابع اسرائیلی: نیروهای ایران جای روس‌ها را در سوریه پر کردند

مقام‌های اطلاعاتی اسرائيلی می‌گویند صدها نیروی سپاه پاسداران به سوریه اعزام شده‌اند

حکومت بشار اسد حضور نیروهای ایرانی در سوریه را پنهان نمی‌کند‌ـ IRANIAN PRESIDENCY / AFP

در حالی که روسیه برخی نیروهایش را از سوریه خارج کرده و به اوکراین فرستاده است، نیروهای ایرانی جای آن‌ها را پر کرده‌اند. این خبری است که برخی منابع اطلاعاتی و نظامی حاضر در منطقه به وب‌سایت بریکینگ دیفنس دادند. شرکت بریکینگ مدیا این وب‌سایت را در نیویورک اداره می‌کند.

این وب‌سایت ضمن اعلام این خبر، از احتمال حمله نیروهای ایرانی به نیروهای آمریکایی در خاک سوریه ابراز نگرانی کرد.

مقام‌های نظامی اسرائیلی می‌گویند افزایش حضور مستقیم سپاه پاسداران در سوریه باعث شده است رساندن سلاح به دست حزب‌الله لبنان ساده‌تر شود. روسیه معمولا محدودیت‌هایی در این زمینه ایجاد می‌کند. اسرائیل در چند سال گذشته، با توافق روسیه، صدها بار به خاک سوریه حمله کرده است تا نگذارد نیروهای ایران از خاک این کشور برای رساندن سلاح به دست حزب‌الله استفاده کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منابع اسرائیلی بر این باورند که افزایش حضور ایران نتیجه مستقیم تمرکز روسیه بر اوکراین است.

حکومت بشار اسد حضور نیروهای ایرانی در سوریه را پنهان نمی‌کند. چند هفته پیش بود که لونا الشبل، مشاور ارشد اسد، در گفت‌و‌گو با بی‌بی‌سی، حضور نیروهای ایرانی را تایید کرد. او گفت: «ما در موقعیت جنگی قرار داریم و حق داریم از هرکس که مایلیم کمک و کارشناسی دریافت کنیم. بله، کارشناسان نظامی ایرانی در سوریه حاضرند و کارشناسی خود را در اختیار ارتش عربی سوریه می‌گذارند. می‌آیند و می‌روند. دولت سوریه در جنگ است و حق دارد از متحدش تقاضای کمک کند.»

منابع اسرائیلی می‌گویند در چند منطقه راهبردی مثل شهر حلب و منطقه کارگاه‌های مهین واقع در مناطق روستایی شرق حمص، نیروهای ایرانی اکنون جای روس‌ها را پر کرده‌اند. به گفته این منابع، گرچه تعداد دقیق نیروهای ایرانی که تازه آمده‌اند معلوم نیست، می‌توان تخمین زد که صدها نفرند. روزنامه نیویورک تایمز ماه گذشته گزارش داده بود که روسیه نیروهای خود را از سوریه و لیبی خارج می‌کند و به اوکراین می‌فرستد.

بیشتر از جهان