دوک و دوشس کمبریج در مراسم بزرگداشت روز انزک

روز انزک سالگرد آغاز نبرد گالیپولی در طول جنگ جهانی اول است

دوشس کمبریج به همراه شاهزاده ویلیام در مراسم کلیسای وست مینستر حضور یافت تا به کشته‌شدگان جنگ جهانی اول ادای احترام کند.

زوج سلطنتی در مراسم روز انزک که سالگرد نبرد گالیپولی (چاناک کاله) در طول جنگ جهانی اول است، شرکت کردند تا یاد سربازان متفقین که در نبرد با ارتش عثمانی شرکت کردند را گرامی بدارند.

دوشنبه ۲۵ آوریل، برای ادای احترام به کشته‌شدگان استرالیا و نیوزلند در جنگ جهانی اول مراسمی در کلیسای وست مینستر برگزار شد و صدها مهمان از استرالیا و نیوزلند در بریتانیا گرد هم آمدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 روز انزک که هر سال در ۲۵ آوریل برگزار می‎شود، سالگرد آغاز نبرد گالیپولی در طول جنگ جهانی اول و یک روز ملی برای یادبود استرالیا و نیوزیلند است.

هزاران تن از سربازان ارتش استرالیا و نیوزلند که انزک نامیده می‌شدند در کنار متحدان بریتانیایی در نبرد مشهور به جنگ گالیپولی (چاناک کاله) علیه امپراتوری عثمانی در سال ۱۹۱۵ جان باختند.

میراث آن نبرد که بیش از هشت ماه به طول انجامید بیش از نیم میلیون کشته و زخمی از هر دو طرف و شکست متفقین بود.

 مصطفی کمال مشهور به آتاترک، به دلیل موفقیت در یکی از نبردهای این جنگ مدال «لیاقت نقره‌ای» را دریافت کرد.

رییس کلیسای وست مینستر ابی به کسانی که در این مراسم گرد آمده بودند گفت: «امروز ما گرد هم می‌آییم تا چیزهایی را که هرگز نباید فراموش کرد، یاد کنیم. ما همچنین اینجا هستیم تا نه فقط شجاعت، بلکه هدف مشترک را گرامی بداریم. ما در مورد تاریخ پیچیده‌ای که متحد و دشمن می‌سازد و ما را به جنگ و صلح هدایت می‌کند فکر خواهیم کرد.»

بیشتر از زندگی