ایلان ماسک به دنبال جذب شریک برای مزایده توییتر است

غول تسلا پیشنهاد خیره‌کننده‌اش برای این رسانه اجتماعی را با یک پیشنهاد نقدی ۵۴.۲۰ دلاری به ازای هر سهم آغاز کرد

ایلان ماسک، کارآفرین متولد آفریقای جنوبی، در حال توسعه طرحی جدید است که ظرف چند روز اعلام می‌شود - AFP

گزارشی می‌گوید ایلان ماسک به دنبال جذب شریک برای مزایده توییتر است

طبق گزارشی، ایلان ماسک در حال گفت‌وگو با سرمایه‌گذاران است تا با او در تلاش ۴۳ میلیارد دلاری‌اش برای خرید توییتر به صورت بالقوه شریک شوند.

غول تسلا پیشنهاد خیره‌کننده‌اش برای این رسانه اجتماعی را با یک پیشنهاد نقدی ۵۴.۲۰ دلاری به ازای هر سهم آغاز کرد و ادعا می‌کند مدیر مناسبی است که می‌تواند «ظرفیت فوق‌العاده» این شرکت را «آشکار کند».

به گزارش نیویورک پست، اکنون این کارآفرین متولد آفریقای جنوبی در حال توسعه طرحی جدید است که ظرف چند روز اعلام می‌شود.

یک منبع آگاه به این روزنامه گفت که آقای ماسک می‌تواند با سیلور لیک پارتنرز (‌شرکت سهام خصوصی جهانی که در حوزه فناوری سرمایه‌گذاری می‌کند) که وقتی به خصوصی کردن تسلا در سال ۲۰۱۸ فکر می‌کرد این شرکت سرمایه‌گذار بالقوه‌اش بود، شریک شود.

اگون دوربان، از مدیران عامل شرکت سیلور لیک اکنون یکی از اعضای هیئت‌مدیره توییتر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هیئت‌مدیره توییتر روز جمعه به پیشنهاد آقای ماسک پاسخ داد و بعد از دریافت «پیشنهاد داوطلبانه و غیر الزام‌آور برای خرید توییتر»، «طرح حقوق» یک ساله را اجرایی کرد.

درصورتی که آقای ماسک دارایی‌های خود را به بیش از ۱۵ درصد دارایی شرکت افزایش دهد، در طرحی که عمدا برای کاستن خطر (که از جانب او می‌تواند متوجه سایر سهامداران باشد) طراحی شده است، این اقدام به سهامداران فرصت می‌دهد سهام توییتر را با تخفیف خریداری کنند.

هیئت‌مدیره در بیانیه‌ای اعلام کرد: «طرح حقوق برای آن است که همه سهام‌داران قادر باشند کل بهای سرمایه‌گذاری خود در توییتر را به پول تبدیل کنند.»

طرح حقوق این احتمال را کاهش می‌دهد که هر نهاد، شخص یا گروهی از راه انباشت بازار آزاد بتواند بدون پرداخت حق بیمه کنترلی مناسب به همه سهامداران، یا بدون ارائه مدت زمان کافی به هیئت‌مدیره برای قضاوت آگاهانه و انجام اقدام‌هایی که به نفع سهامداران است، کنترل توییتر را به‌دست آورد.

هیئت‌مدیره می‌گوید طرح حقوق تا ۱۴ آوریل ۲۰۲۳ به قوت خود باقی خواهد ماند.

آقای ماسک پیشنهاد خود را برای توییتر در نامه‌ای به برت تیلور، رئیس هیئت‌مدیره ارائه کرد.

او در این نامه نوشت: «خرید ۱۰۰ درصد توییتر به قیمت ۵۴.۲۰ دلار به ازای هر سهم به صورت نقدی، ۵۴ درصد حق بیمه در روز قبل از شروع سرمایه‌گذاری‌ام در توییتر و ۳۸ درصد حق بیمه در روز قبل از اعلام عمومی سرمایه‌گذاری‌ام را پیشنهاد می‌کنم.»

ایندیپندنت با سیلور لیک برای اظهارنظر تماس گرفته است.

© The Independent

بیشتر از جهان