درگذشت یک زندانی سیاسی دیگر در ایران

مهدی صالحی اتهام شرکت در اعتراضات ۹۶ را رد کرده بود

مهدی صالحی قلعه شاهرخی، متولد ۱۳۶۲، متاهل، و پدر یک دختر حدودا ۹ ساله بود - هرانا

یک پایگاه خبری حقوق بشری روز پنجشنبه از مرگ یک زندانی سیاسی محکوم به اعدام، به نام «مهدی صالحی قلعه شاهرخی» در زندان اصفهان خبر داده است.

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هرانا، وی از افراد بازداشت شده در ارتباط با اعتراضات دی‌ماه ۱۳۹۶ در شهرستان خمینی‌شهر بود.

بر اساس این گزارش، یک منبع نزدیک به خانواده آقای صالحی این خبررا تایید کرده، اما گفته است مسئولان زندان توضیحی درباره دلیل درگذشت او ارائه نکرده‌اند.

به گفته این منبع، که هویت او در گزارش مشخص نشده، برخی از هم‌بندان مهدی صالحی چنین اظهار کرده‌اند که «دلیل فوت ناشی از عملکرد بهداری زندان بوده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش هرانا، در جریان اعتراضات خمینی‌شهر، یکی از معترضان به نام «اصغر هارون الرشیدی» به ضرب گلوله جان باخت و مدتی بعد تعدادی از دوستان او، از جمله مهدی صالحی، بازداشت شدند.

او در بخشی از دفاعیات خود شرکت در اعتراضات را تکذیب کرده و گفته بود با حضور در محل اعتراضات، قصد کمک به هارون الرشیدی را داشته که زخمی شده بود.

آقای صالحی ۱۲ آبان ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در نهایت در ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ توسط دادگاه انقلاب اصفهان به یک بار اعدام و پنچ سال زندان محکوم شد

مهدی صالحی قلعه شاهرخی، متولد ۱۳۶۲، متاهل، و پدر یک دختر ۹ ساله بود.