استقلال از صعود به نیمه‌نهایی جام حذفی بازماند

دو تیم محبوب پایتخت در میان چهار تیم پایانی جام حذفی حضور ندارند

در آخرین دیدار مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی، ورزشگاه آزادی تهران میزبان دو تیم نساجی مازندران و استقلال تهران بود. مصاف دو تیم پس از ١٢٠ دقیقه به تساوی کشیده شد، اما این تیم نساجی قائم‌شهر بود که توانست در ضربات پنالتی، حریف صاحب نام تهرانی خود را شکست دهد.

این دیدار از چند منظر جالب توجه بود. نخست آنکه استقلال در هر دو دیدار رفت و برگشت در لیگ امسال نتوانسته بود نساجی را شکست دهد.

از سوی دیگر، تقابل فرهاد مجیدی، سرمربی آبی پوشان تهرانی، و ساکت الهامی، سرمربی سرخ پوشان قائمشهری، دو سال پیش نیز در فینال جام حذفی رو در روی هم قرار گرفته بودند که البته در آن سال الهامی جام را از دستان مجیدی ربود.

این بار مجیدی آمده بود تا آن فینال را جبران کند.

استقلال با ترکیب علیرضا رضایی، روزبه چشمی (١١٥- رضا آذری)، رافائل سیلوا، عارف غلامی، وریا غفوری (٧٤- صالح حردانی)، ابوالفضل جلالی (٤٦- مهدی مهدی‌پور)، زبیر نیک‌نفس (٧٤- آرمان رمضانی)، جعفر سلمانی، سبحان خاقانی (٦٣- عزیزبک آمانوف)، کوین یامگا، امیرحسین حسین‌زاده (١١٥ - ژستد) وارد میدان شد.

امتیاز میزبانی و تغییراتی که مجیدی در تیم اعمال کرده بود، تا حدی وزن بازی را به سود استقلال سنگین کرده بود. مجیدی ابوالفضل جلالی و جعفر سلمانی را که هر دو دفاع چپ بودند، با هم در زمین قرار داده بود. در لحظاتی از بازی این دو با تغییر پست بازی کردند، به نحوی که جلالی به بال چپ و سلمانی به هافبک تبدیل شده بود.

در سوی مقابل، نساجی با ترکیب علیرضا حقیقی، حامد شیری، سعید غلامعلی‌بیگی، شاهین طاهرخانی، صابر حردانی (٨٥- متین کریم‌زاده)، متین کریم‌زاده، اکبر صادقی (٦٦- مهرداد عبدی)، ایوب کلانتری، حسن نجفی (٦٢- عرفان گل‌محمدی)، رضا جعفری (٩١- امیرمهدی جانملکی)، و کریم اسلامی، بازی را به پایان رساند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نکته قابل توجه گلی بود که استقلال در دقیقه ١١٢ به ثمر رساند و داور آن را نپذیرفت. در این دقیقه، عارف غلامی با ارسال به روی دروازه، آرمان رمضانی را در موقعیت گل قرار داد و او نیز با ضربه سر توپ را درون دروازه فرستاد، اما داور خطای رمضانی به روی جانملکی را اعلام کرد، و این موضوع با اعتراض شدید استقلالی‌ها همراه شد.

در این زمینه کارشناسان داوری نظرات مختلفی داشتند.

به گزارش ورزش ٣، نوید مظفری و نوذر رودنیل معتقدند که گل استقلال کاملا صحیح بود و هیچ خطایی روی دروازه‌بان نساجی صورت نگرفته است. در مقابل، حیدر سلیمانی و غلامرضا جباری معتقدند که گل استقلال باید مردود اعلام شود.

پس از رسیدن به ضربات پنالتی، عزیزبک آمانوف ضربه سوم پنالتی استقلال را از دست داد و همین باعث شد تا استقلال در جایگاه پرافتخارترین تیم جام حذفی، نتواند به مرحله بعد صعود کند.

پیش از این دیدار نیز پرسپولیس با شکست ٣ بر ٢ برابر آلومینیوم اراک از راه‌یابی به مرحله بعدی باز ماند.

با این حساب، دو تیم پرطرفدار پایتخت در میان چهار تیمی که به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرده‌اند، حضور ندارند.

در ادامه مسابقات، تیم‌های آلومینیوم اراک و خلیج‌فارس ماهشهر روز ٢٧ فروردین به مصاف یکدیگر می‌روند و همان روز در طرف دیگر جدول نیز تیم‌های مس کرمان و نساجی مازندران برای فینالیست شدن با یکدیگر دیدار می‌کنند.

بیشتر از فوتبال