خودرو نظامی طالبان در کابل هدف انفجار قرار گرفت

این سومین انفجار در یک هفته اخیر است

شاهدان رویداد گفتند، هدف انفجار یک خودرو نظامی طالبان بوده است-

@malikzada_a/ توییتر

بعدازظهر روز شنبه ۲۰ فروردین در حوزه چهارم امنیتی شهر کابل یک انفجار رخ داد. هدف این انفجار یک خودرو نظامی طالبان بود.

خالد زدران، سخنگوی فرماندهی پلیس طالبان در کابل این رویداد را تایید کرد و در توییتی گفت یک مین در گلدان نزدیک جاده کار گذاشته شده بود و در اثر انفجار آن یک فرد زخمی شده است. 

زدران بدون ارائه جزئیات بیشتر افزود که طالبان تحقیق در این زمینه را آغاز کرده است. سخنگویان طالبان از ارائه جزئیات در مورد رویدادهای امنیتی خودداری می‌کنند.

برخلاف ادعای سخنگوی فرماندهی امنیتی کابل برخی از شاهدان عینی رویداد به رسانه‌ها گفتند هدف از این انفجار یک خودرو حامل افراد مسلح طالبان بود که در نتیجه آن چند عضو طالبان کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین حال، عکس‌هایی که از انفجار امروز در صفحه‌های اجتماعی منتشر شده است نشان می‌دهد که پس از انفجار چند جسد در جاده افتاده‌ است و چندین خودرو نیز تخریب شده‌اند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت انفجار امروز در شهر کابل را به عهده نگرفته است، اما گروه داعش خراسان از زمان حاکمیت طالبان بر افغانستان (۲۴ مرداد سال ۱۴۰۰) تاکنون بارها مسئولیت چنین حمله‌ها و انفجارهایی را بر عهده گرفته است.

هرچند طالبان مدعی ‌است که داعش خراسان در افغانستان فعالیت ندارد و حمله‌های این گروه مهار شده است، اما در یک هفته گذشته این سومین انفجار در شهر کابل بود که تلفات به همراه داشت.

انفجار در سرای شهزاده، محل تبادل ارز روز یکشنبه ۱۴ فروردین و در پی آن انفجار روز چهارشنبه گذشته در مسجد پل خشتی باعث کشته و زخمی شدن مردم غیرنظامی شد.