تهیه‌کننده سریال «گاندو» دبیر جشنواره فیلم فجر شد

نام مجتبی امینی در سال‌های اخیر با سریال جنجال برانگیز «گاندو» بر سر زبان‌ها افتاد

مجتبی امینی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ رئیس ستاد «هنرمندان» ابراهیم رئیسی بود.عکس: پانا

مجتبی امینی، تهیه کننده سریال «گاندو» دبیر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر شد.

محمد خزاعی، رییس سازمان سینمایی روز چهارشنبه ۱۷ فروردین در حکمی که برای امینی صادر کرد از او خواست در این سمت «افق‌های ترسیم شده در نقشه گام دوم انقلاب اسلامی» را مورد توجه قرار دهد.

خزاعی در حکم خود همچنین از امینی خواست «الزامات و ضرورت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی» را در این دوره از جشنواره درک و در جلب مشارکت کشورهایی با «مشترکات دینی، فرهنگی و گفتمانی» تلاش کند.

مجتبی امینی پیش‌تر مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری «آوینی» بود که به واسطه این سمت، توانست تهیه کننده سریال «گاندو» شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دبیری سه دوره جشنواره فیلم کوتاه «سما» و دبیری دو دوره جشنواره «چهل چراغ» بخش دیگری از سوابق امینی است.

مجتبی امینی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ نیز رئیس ستاد «هنرمندان» ابراهیم رئیسی بود.

نام مجتبی امینی در سال‌های اخیر با سریال جنجال برانگیز «گاندو» بر سر زبان‌ها افتاد، سریالی که موسسه فرهنگی هنری «آوینی» که زیر نظر «سازمان بسیج صداوسیما» اداره می‌شود، ساخت آن را بر عهده داشت.

سری نخست این سریال خرداد ۱۳۹۸ از شبکه سه تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شد و مرداد همان سال با اعتراض محمدجواد ظریف، وزیر وقت امور خارجه مواجه شد.

در سری نخست این سریال، ماجرای بازداشت جیسون رضائیان، خبرنگار واشینگتن‌پست، به‌ روایت سازمان اطلاعات سپاه به‌ تصویر کشیده شد که به اعتقاد سازندگان این سریال در نهاد ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه «نفوذ» و مشغول «جاسوسی» بود.

پخش این سریال در آن زمان با انتقاد‌ها و اعتراض‌های قابل توجه مقام‌های دولت حسن روحانی مواجه شد و پخش آن چندین‌بار با وقفه و «سانسور» همراه شد.

حامیان این سریال در آن زمان به صراحت از فشار‌های دولت روحانی به منظور توقف پخش این سریال خبر داده بودند.

پخش سری دوم این سریال هم با وجود جنجال‌های سیاسی از ۳۰ اسفند ماه سال ۱۳۹۹ از شبکه سه تلویزیون جمهوری اسلامی آغاز شد که در پی اعتراض مجدد مقام‌های دولت روحانی، قرار شد پخش آن پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ از سر گرفته شود.

موضوع سریال «گاندو۲» هم‌چون سری نخست آن مربوط به دو تابعیتی‌های است که با «نفوذ» در وزارت امور خارجه و تیم مذاکره کننده هسته‌ای اقدام به «جاسوسی» و «خراب‌کاری» می‌کنند.

بیشتر از فرهنگ و هنر