طوفان تهران حادثه آفرید

از مردم خواسته شد از پارک اتومبیل کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره و دکل‌ها پرهیز کنند

هفته گذشته و در روز دوم فروردین نیز طوفانی به سرعت ۷۵ کیلومتر بر ساعت شهر تهران را درنوردید- عکس از خبرگزاری فارس

در پی طوفان عصر پنجشنبه، ۱۱ فروردین، در تهران که خسارات مالی بسیاری به جا گذاشت، ۹ نفر مصدوم شدند.

بر اساس داده‌های منتشر شده، این طوفان از سمت هشتگرد در استان البرز با سرعت ۱۱۰ کیلومتر شروع شد و در منطقه مهرآباد تهران به سرعت ۱۰۰ کیلومتر رسید. در حال حاضر، سرعت طوفان حدود ۹۰ کیلومتر اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، با اعلام این خبر گفت که به جز صدمات جسمانی رخ داده، تاکنون ۱۱۹ اصله درخت نیز سقوط کرده‌اند که آمار آن‌ها در سامانه ۱۳۷ ثبت شده است. البته همه این درختان بزرگ نیستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ادامه به شهروندان تهرانی توصیه شد با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود این طوفان تا پایان شب در تهران ادامه داشته باشد، مردم هرچه سریع‌تر به منازل خود بروند و از پارک اتومبیل خود کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره و دکل‌ها بپرهیزند و گلدان‌های موجود در بالکن‌های خود را جمع‌ کنند.

همچنین از شهروندان تهرانی خواسته شد به دلیل احتمال ریزش کوه، از تردد در جاده‌ها و تفرجگاه‌های واقع در ارتفاعات شمالی تهران خودداری کنند. 

هفته گذشته و در روز دوم فروردین نیز طوفانی به سرعت ۷۵ کیلومتر بر ساعت شهر تهران را درنوردید که بر اثر آن ۱۱ نفر زخمی شدند. طوفان قبلی هم  موجب شکستن درختان و افتادن آن‌ها روی خودرو‌ها شد و در برخی نقاط از جمله میدان هفت تیر و خیابان ولی‌عصر حوادثی به بار آورد و سه خودرو سمند، برلیانس و پژو آسیب دیدند.