مقر حزب دمکرات کردستان عراق در بغداد به آتش کشیده شد

در برخی تصاویر پرچم‌های گروه‌های شیعه شبه‌نظامی شامل کتائب الحزب‌الله و عصائب الحق و تصویر قاسم سلیمانی دیده می‌شود

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از آن است که در ساعات اولیه بامداد دوشنبه، گروهی مقر حزب دمکرات کردستان عراق در بغداد را با شعارهایی مانند «مراجع دینی، خط قرمز ما» به آتش کشیدند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز مدعی شد، نایف الکردستانی، یکی از چهره‌های همسو با حزب دمکرات کردستان عراق توییتی جنجالی علیه مرجعیت شیعه منتشر کرد که منجر به واکنش تند گروه‌‌های شیعه شد. این گزارش به اینکه کدام گروه شیعه عراق به این مقر حمله کرده‌اند، اشاره نکرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما گروه‌های شبه‌نظامی تندروی شیعه عراق معمولا از حمایت جمهوری اسلامی ایران برخوردارند. در برخی تصاویر پرچم‌های گروه‌های شیعه شبه‌نظامی شامل کتائب الحزب‌الله و عصائب الحق و تصویر قاسم سلیمانی، فرمانده کشته شده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیده می‌شود.

این حمله در حالی انجام شده است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز شنبه شب، ۲۱ اسفندماه ۱۲ موشک بالستیک به اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق شلیک کرد و مسئولیت آن را بر عهده گرفت. تهران مدعی شد «چند مقر موساد» را هدف گرفته است. رمضان شریف، سخنگوی سپاه نیز مدعی شد اگر عراق برای برچیدن مقرهای مورد ادعای تهران کاری نکند، حمله‌ها تکرار خواهد شد.

تهران در حالی ادعا کرد پایگاه سرویس اطلاعاتی اسراییل را هدف گرفته است که گزارش‌های تصویری نشان می‌دهد دفتر یک شبکه تلویزیونی محلی و یک ویلا در حمله موشکی آسیب دیده است.

بیشتر از جهان