سیلویو برلوسکونی دوره آموزشی شامل تدریس سکس راه‌اندازی می‌کند

تازه‌ترین ماجراجویی برلوسکونی که سال‌ها در حال شکل گرفتن بود، برای بسیاری شگفت‌انگیز خواهد بود

سیلویو برلوسکونی از جنجالی ترین سیاستمداران ایتالیا است - TIZIANA FABI / AFP

در عمل هیچ مرزی برای تلاش‌های تجاری سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا وجود ندارد. از یک بنگاه انتشاراتی بزرگ گرفته تا تیم‌های فوتبال و بانک سرمایه‌گذاری، یک امپراتوری چند ملیتی رسانه‌ای؛ این مرد ۸۵ ساله با‌نفوذ علایق بسیاری دارد. 

با وجود این، تازه‌ترین ماجراجویی برلوسکونی که سال‌ها در حال شکل گرفتن بود، برای بسیاری شگفت‌انگیز خواهد بود.

او با همکاری یک دانشگاه آنلاین، یک دوره آموزشی در علوم سیاسی عرضه کرده که هدف آن شکل دادن به نسل آینده قانونگذاران ایتالیا و صیقل دادن به قانونگذاران فعلی حزب نخست‌وزیر سابق، حزب «فورزا ایتالیا» است.

قرار است «یونیورسیتاس لیبرتاتیس» - نام لاتین دانشگاه آزاد - در ماه مارس با ‌عنوان طرح مشترک برلوسکونی و دانشگاه آنلاین «نیکولو کوسانو» راه‌اندازی شود. این دوره را وکیل‌ها، سیاستمداران و حتی متخصصان امور جنسی تدریس خواهند کرد که ممکن است شایسته و مناسب مردی باشد که در گذشته ضیافت‌های «بانگا بانگا» ی او که در آن دختران جوان در مقابل مردهای مسن برهنه می‌شدند، رسوایی بسیاری برپا کرد. 

جیووانی پواتی، معاون دانشگاه نیکولو کوسانو می‌گوید «یونیورسیتاس لیبرتاتیس» برخلاف نامش یک دانشگاه نیست، بلکه یک دوره آموزشی است. او به ایندیپندنت گفت: «هدف آن نوعی آماده‌سازی سیاسی است که متاسفانه این روزها دیگر وجود ندارد.»   

این اعلامیه مثل اغلب چیزهایی که به این غول رسانه‌ای مربوط می‌شود، جنجال‌برانگیز بود. در میان اساتیدی که برای شکل دادن به جناح راست در ایتالیا استخدام شده‌اند، نام سارا نگروسینی باعث تعجب شده است.

این مشاور روانشناسی ۳۴ ساله که زمینه مطالعاتش درمان مشکلات جنسی است، مبحث زبان بدن در ارتباطات عمومی و هنر ارتباطات در سیاست را تدریس خواهد کرد.

خانم نگروسینی به نشریه «لاریپوبلیکا» ایتالیا گفت: «من همچنین در روان‌درمانی انسان و انرژی زیستی تخصص دارم و می‌توانم با روش‌های آرام کردن ترکیب روح و جسم کار کنم.»

طنز تلخ  در مورد این‌که این دوره آموزشی را برلوسکونی، مردی که دهه‌ها به خاطر رفتار غیرمتعارفش درملاعام خبرساز بود عرضه کرده، از چشم ایتالیایی‌ها پنهان نمانده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هرچند بخش بزرگی از این دوره آنلاین خواهد بود، اما برخی بخش‌های آن در «ویلا گرنتو»، قصری که در قرن هجدهم در باغی به وسعت ۳۵۰ هزار مترمربع در شمال ایتالیا بنا شده است، تدریس خواهد شد. شرکت خانوادگی برلوسکونی این قصر را در سال ۲۰۰۷ به مبلغ ۳۴ میلیون یورو (۲۸.۵ میلیون پوند) خریداری کرد، اما این بنا تاکنون بلا استفاده مانده است.

نخست‌وزیر سابق ایتالیا ایده ایجاد یک دانشگاه را برای نخستین بار کمی پس از خریداری این بنای بزرگ مطرح کرد. او حتی در سال ۲۰۱۰ اشاره کرد که ولادیمیر پوتین نخستین استاد این دانشگاه خواهد بود. 

آقای پواتی می‌گوید: «ممکن است از پوتین دعوت شود در یکی از کنفرانس‌های ما سخنرانی کند.»  اما او چند ساعت پیش از آن‌که رهبر روسیه دو ایالت شرقی اوکراین را به رسمیت بشناسد و شدت بحران جاری را افزایش دهد، افزود: «هرچند شاید نه الان.» 

اما رویای یک مرکز آموزشی که بتواند افراد متعهد و معتقد به حزب «فورزا ایتالیا» تربیت کند، به‌سرعت جای خود را به [یادآوری] رسوایی‌ ضیافت‌های «بانگا بانگا»، محکومیت‌های مرتبط با بزهکاری ازجمله تقلب‌های مالیاتی [برلوسکونی] داد. برای بیش از ۱۰ سال اخبار مربوط به برلوسکونی عمدتا پیرامون تخلف‌های او دور می‌زد. 

اما در نهایت تلاش ناموفق ماه گذشته او برای رسیدن به مقام ریاست جمهوری ایتالیا بود که انگیزه تازه‌ای به این طرح که به گفته تحلیلگران می‌تواند حزب «فورزا ایتالیا» را تقویت کند، داد.  

سیمونا گوئِرا، استاد ارشد سیاست تطبیقی در دانشگاه ساری [بریتانیا] می‌گوید: «فورزا ایتالیا با فشرده شدن میان [احزاب] «لیگ» و «فراتلی دیتالیا» موقعیت انتخاباتی خود را از دست می‌دهد. یک دانشگاه یا ایجاد شبکه‌ای در اطراف این حزب می‌تواند در آن هسته‌ای ایجاد کند که آن را از احزاب سالوینی و ملونی متمایز کند و به گونه‌ای فزاینده چالش‌برانگیز می‌شود.» 

گیودیتا پینی، یکی از قانونگذاران ایتالیا از حزب دموکرات از این دوره آموزشی به خاطر نخبه‌گرا بودن و این‌که تنها عده کمی می‌توانند هزینه آن را بپردازند، انتقاد کرد. ماریو باکینی، یکی از وزیران سابق دولت که مبحث پول و سرمایه را در این دوره آموزشی تدریس خواهد کرد به نشریه تایمز گفت که ثبت نام در این دوره حدود هزار یورو هزینه دارد.

اما شاید جای شگفتی است که در صحنه سیاسی [ایتالیا] که مملو از شکاف‌های عمیق است، برخی از رقیبان معمول برلوسکونی با ورود او به عرصه آموزشی مخالفت نکرده‌اند.

سناتور مونیکا چیرینا از حزب دموکراتیک به ایندیپندنت گفت: «این بخشی از روند توسعه تفکر، فرهنگ، جامعه و سیاست در هر دموکراسی پیشرفته است. برای من گفته «اِولین بئاتریس هال» همیشه معتبر است: من آنچه را می‌گویی رد می‌کنم، اما تا حد مرگ از حق تو برای گفتن آن دفاع خواهم کرد.» 

تا روز سه‌شنبه تارنمای این دانشگاه آنلاین همچنان در حال طراحی بود، اما به بازدیدکنندگان وعده داده شد که «این تارنما به‌زودی آماده خواهد شد. از بردباری شما ممنونیم.»

 

© The Independent

بیشتر از جهان