روسیه ممکن است در واکنش به تحریم‌ها «دزدی آنلاین را قانونی کند»

دیمیتری یونین، سیاستمدار روس، پیشنهاد کرد که روترکر بزرگ‌ترین تارنمای تورنت را آزاد کنند تا شهروندان فیلم‌های هالیوود را تماشا کنند

روسیه در واکنش، دسترسی به فیس‌بوک را محدود کرد، اما کاری با اینستاگرام که برای شهروندان بیشتر آشنا است، نداشت - Canva

روسیه ممکن است در رویارویی با تحریم‌ها علیه کشورش به دلیل تهاجم به اوکراین، روی قانونی کردن دزدی اینترنتی برنامه‌ریزی کند.

کومرسانت، انتشارات دولتی گزارش کرد مقام‌ها ممکن است مسئولیت کیفری و اداری را «از کشورهای حامی تحریم‌ها» علیه روسیه لغو کنند.

اپل، گوگل، مایکروسافت، متا (که صاحب فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ است) و سامسونگ در میان دیگر شرکت‌ها به درخواست دولت‌های ایالات متحده و اوکراین محدودیت‌هایی را در فناوری‌شان اعمال کرده‌اند.

یوتیوب، آر‌تی (تلویزیون روسیه) اسپاتنیک و دیگر کانال‌های خبری را از پلتفرم خود بیرون کشیده و متا نیز دسترسی آن‌ها را به فیس‌بوک و اینستاگرام محدود کرده است. روسیه در واکنش، دسترسی به فیس‌بوک را محدود کرد، اما کاری با اینستاگرام که برای شهروندان بیشتر آشنا است، نداشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کومرسانت روز جمعه گزارش کرد که ممکن است سازوکاری برای مجوز اجباری نرم‌افزار، پایگاه داد‌ه‌ها و ساخت مدار صادر شود.

با این‌ حال خیلی از خدمات دهندگان بزرگ این کار را موقع ثبت نام در محصول کلاود (ابر) انجام می‌دهند- و به‌ این‌ ترتیب اگر از خیلی از آن‌ها دزدی شود ممکن است دیگر کار نکنند.

بنا به گزارش‌ها وزارت آمار روسیه اعلام کرده است: «در مورد معافیت از مسئولیت استفاده از نرم‌افزارهای غیرمجاز، ما طرفدار رویکردی متعادل برای تسهیل انتقال به نرم‌افزارهای روسی هستیم.»

هفته گذشته، دیمیتری یونین، سیاستمدار روس، پیشنهاد کرد که روترکر (RuTracker) بزرگ‌ترین تارنمای تورنت را آزاد کنند تا شهروندان فیلم‌های هالیوود را تماشا کنند.

دیمیتری یونین، معاون دومای ایالتی پیشنهاد رفع انسداد روترکر را داد.

از آنجایی‌ که بسیاری از استودیوهای غربی از انتشار فیلم‌های جدید در روسیه خودداری کرده‌اند، این نماینده مجلس معتقد است که به لطف ردیاب تورنت، کاربران می‌توانند فیلم‌های هالیوود را تماشا کنند.

این [درخواست] بعد از آن می‌آید که وارنر برادرز (برادران وارنر)، سونی پیکچرز، شرکت والت دیزنی و پارامونت پیکچرز اعلام کردند که در واکنش به «بحران انسانی» اکران فیلم‌های آینده‌شان را در روسیه متوقف می‌کنند.

حتی میخاییلو فدوروف، وزیر ارتباطات مجازی از سونی و مایکروسافت درخواست کرد که حمایت ایکس باکس و پلی‌استیشن از شهروندان روسیه را حذف کنند تا ثابت کنند که از «ارزش‌های انسانی حمایت می‌کنند.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که یکی از شرکت‌های تامین‌کننده‌ اینترنت از پیش خدماتش را به مشتریان روسی قطع کرده است.

کجنت کامیونیکیشنز (Cogent Communications) شرکتی در ایالات متحده اعلام کرد «تحریم‌های اقتصادی» و «افزایش عدم اطمینان به امنیت وضعیت» به این معنا است که آن‌ها نمی‌توانند به ادامه خدمات به مشتریان که طبق گزارش‌ها شامل شرکت غول مخابراتی روس‌تله‌کام، موتور جست‌وجوی روسی یاندکس و دو شرکت حامل روسی، مگافون و ویون است، ادامه دهند.

ایندیپندنت برای اطلاعات بیشتر با کرملین تماس گرفته است.

© The Independent

بیشتر از جهان