سفر بایدن به عربستان؛ تلاش آمریکا برای کنترل قیمت نفت

با مطرح شدن احتمال تحریم نفت روسیه از سوی غرب، آمریکا به جایگزین نیاز دارد

برخی منتقدان برآنند که صادرات نفت روسیه نباید تحریم شود - AFP

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، قصد دارد در ماه‌های آینده به عربستان سعودی سفر کند تا راهکاری برای حل بازار نفت بیابد. کاخ سفید هنوز این خبر را تایید نکرده است.

به گزارش اکسیوس، رئیس جمهوری آمریکا این سفر را راهی برای ترمیم روابط با کشورهای عرب و ترغیب آن‌ها به تولید نفت بیشتر برای جبران کسری بازار انجام خواهد داد. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که تحریم نفت روسیه این روزها به‌ گونه جدی مطرح است. همچنین، اقتصاد امریکا نیز به دلیل تورم بالا شرایط خوبی را سپری نمی‌کند و به‌ویژه با افزایش قیمت بنزین در پمپ‌بنزین‌های آمریکا، به خوبی مشهود است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اکنون منتقدان با اشاره به رویدادهای جاری به‌عنوان مدرکی مبنی بر ضروری بودن استقلال انرژی، از بایدن انتقاد می‌کنند.

 به نوشته فاکس نیوز، روی آوردن به عربستان سعودی به‌عنوان یک جایگزین می‌تواند ایالات متحده را ملزم به حل برخی از اختلافات بین دو کشور کند.

 با توجه به پیشرفت به‌سوی احیای توافق هسته‌ای با ایران که نگرانی قانون‌گذاران جمهوری‌خواه و برخی از نمایندگان دموکرات را برانگیخته است، مذاکرات با عربستان سعودی نیز می‌تواند پیچیده باشد.

 عربستان سعودی نیز در حال مذاکره با ایران بوده است، اما آن‌ها می‌خواهند مطمئن شوند که این توافق به‌اندازه کافی جامع خواهد بود تا واقعاً مانع از دستیابی رقیب منطقه‌ای آن‌ها به سلاح هسته‌ای شود.

به گزارش رویترز، شاهزاده محمد بن سلمان گفت: «ما نمی‌خواهیم شاهد یک توافق هسته‌ای ضعیف باشیم، زیرا نتیجه در پایان یکسان خواهد بود.»

بیشتر از جهان