دولت آمریکا تعدادی از میلیاردرهای نزدیک به پوتین را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا تاکید کرد این تحریم‌ها با هماهنگی اتحادیه اروپا، بریتانیا، کانادا، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا اعمال شده است

سه تن از افراد شاخص روس، همسران دو نفر از آن‌ها، فرزندان بزرگسالشان، شش شرکت آ‌ن‌ها و نیز یک فروند هواپیمای خصوصی بزرگ و یک کشتی تفریحی که بزرگ‌ترین در جهان است، تحریم شده‌اند- NICOLAS TUCAT / AFP

دولت ایالات متحده روز پنجشنبه برای اعمال فشار بیشتر بر روسیه به منظور توقف حمله نظامی به اوکراین، شماری از افراد شاخص و ثروتمند روس و خانواده‌های آن‌ها را تحریم کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه و همچنین وزارت خارجه ایالات متحده دارایی‌های این افراد را شناسایی و توقیف می‌کند؛ کسانی که از طریق ثروت، امپراتوری‌های تجاری و دیگر منابعشان، مستقیم و غیرمستقیم از دولت روسیه حمایت می‌کنند و این حمایت‌ به ولادیمیر پوتین امکان می‌دهد به تهاجم به اوکراین ادامه دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سه تن از افراد شاخص روس، همسران دو نفر از آن‌ها، فرزندان بزرگسالشان، شش شرکت آ‌ن‌ها و نیز یک فروند هواپیمای خصوصی بزرگ و یک کشتی تفریحی که بزرگ‌ترین در جهان است، تحریم شده‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا تاکید کرد که اقدام امروز با هماهنگی نزدیک با اتحادیه اروپا، بریتانیا، کانادا، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا انجام شد و نشان‌دهنده حمایت جهانی از اوکراین در برابر تهاجم روسیه است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که برای اعمال فشار بر مسکو به منظور پایان دادن به این تهاجم، به همراه وزارت دادگستری آمریکا با شرکای بین‌المللی و متحدان ایالات متحده در حوزه‌های گوناگون همکاری می‌کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، نیز در توییتی، با اشاره به سخنان سه‌شنبه شب خود که گفت به سراغ الیگارش‌های روس نزدیک به پوتین خواهد رفت، از اضافه شدن ده‌ها نام جدید به فهرست تحریم‌های آمریکا خبر داد.

بیشتر از جهان