مروارید چندهزار دلاری در ظرف غذای رستوران

اینکه مروارید فقط در نوع خاصی از صدف‌ها یافت می‌شود، یک اشتباه رایج است

اکثر مرواریدهای موجود در بازار مرواریدهای پرورشی‌اند که به صورت مصنوعی کاشته و در حجم انبوه برداشت می‌شوند-PIXABAY VIA CANVA

یک زوج اهل نیوجرسی هنگام صرف غذا در یکی از رستوران‌های محبوبشان، در پیش‌غذای دریایی خود یک هدیه غافلگیرکننده و نادر یافتند. 

ماریا و مایکل اسپرسلر که از سال ۱۹۸۷ مشتری رستوران «لابستر هاوس» در کیپ‌اند، در مراجعه اخیر خود به این رستوران، مرواریدی را در یکی از صدف‎‌های غذایشان یافتند که ممکن است هزاران دلار ارزش داشته باشد. 
 
مایکل اسپرسلر در مورد غذای روز ریاست‌جمهوری به شبکه کی‌وای‌دبلیو تی‌وی (KYW-TV) گفت: «دوازدهمین صدفی بود که می‌خوردم و وقتی با چنگال آن را برداشتم، به نظرم کمی سنگین می‌رسید، اما هیچ فکر خاصی نکردم. بعد وقتی شروع به خوردن کردم، متوجه شدم چیزی در دهانم است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 او ابتدا فکر می‌کرد دندانش شکسته اما خیلی زود متوجه شد که یک مروارید ۸.۸ میلی‌متری در دهانش است. این زوج هنوز مروارید را ارزش‌گذاری نکرده‌اند؛ اما احتمالا هزاران دلار ارزش دارد. اگرچه آن‌ها هیچ برنامه‌ای برای فروش آن ندارند و می‌خواهند آن را به یک جواهر تبدیل کنند.

خانم اسپرسلر توضیح داد که این سی‌وچهارمین سالگرد رفتن آن‌ها به رستوران بود و گفت: «او ده‌ها و ده‌ها صدف خورد و ما هرگز چنین چیزی پیدا نکرده بودیم؛ این اتفاق بسیار هیجان‌انگیز بود.» 

رستوران لابستر هاوس صدمین سالگرد تاسیس خود را جشن می‌گیرد.

سارا استدنیکار که در لابستر هاوس کار می‌کند، می‌گوید: «من الان حدود ۱۰ سال است که اینجا کار می‌کنم و هرگز نشنیده‌ام که کسی یک مروارید از صدف‌های ما پیدا کند.»

اینکه مروارید فقط در نوع خاصی از صدف‌ها یافت می‌شود، یک اشتباه رایج است. از نظر فنی، همه نرم‌تنان از جمله انواع صدف‌ها (oysters, mussles, clams) می‌توانند مروارید بسازند؛ اما اکثر مرواریدهای موجود در بازار مرواریدهای پرورشی‌اند که به صورت مصنوعی کاشته و در حجم انبوه برداشت می‌شوند. ارزش بالقوه مرواریدهای پرورشی از مرواریدهای طبیعی بسیار کمتر است و بسته به اندازه، شکل، رنگ، ضخامت، درخشندگی و کیفیت مروارید ارزش‌گذاری می‌شود. به صورت کلی، هرچه قطر مروارید بیشتر باشد، ارزشمندتر است.

© The Independent

بیشتر از جهان