روسیه حریم هوایی نزدیک مرز اوکراین را بست

۸۰ درصد ارتش روسیه در موقعیت حمله به اوکراین قرار دارند

تصویر ماهواره‌ای از آرایش نظامی ارتش روسیه-SATELLITE IMAGE ©2022 MAXAR TECHNOLOGIES / AFP

روسیه در تازه‌ترین اقدام که می‌تواند به معنی قریب‌الوقوع بودن آغاز حمله به اوکراین باشد، بخشی از حریم هوایی نزدیک مرز اوکراین را به دلیل «تامین امنیت برای هواپیماهای مسافربری» بست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقامات پنتاگون می‌گویند که ۸۰ درصد ارتش روسیه در موقعیت حمله قرار دارد و نیروهای روسیه کاملا آماده حمله‌اند. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز از آمادگی روسیه برای یک جنگ تمام‌ عیار سخن گفت.

شورای امنیت سازمان ملل نیز چهارشنبه شب بنا بر درخواست اوکراین که نگران حمله روسیه است، برای دومین بار در روزهای اخیر به‌طور اضطراری تشکیل جلسه داد. روسیه یکی از پنج عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل و دارای حق وتو به شمار می‌رود.

ساعاتی قبل از اقدام روسیه برای بستن حریم هوایی شرق اوکراین، کی‌یف نیز همه پروازها از فرودگاه‌های شرق اوکراین را متوقف کرده بود. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه استقلال دو منطقه لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین را به رسمیت شناخته است و هم‌اکنون ارتش و تجهیزات نظامی روسیه در این منطقه مستقر شده‌اند.

به گزارش اسکای‌نیوز، در حال حاضر وضعیت پرواز در آسمان شرق اوکراین و نزدیکی روسیه «پرواز ممنوع» گزارش شده است.

اوکراین روز چهارشنبه با اعلام وضعیت اضطراری از همه شهروندان خود خواست روسیه را ترک کنند. مسکو نیز روند تخلیه دیپلمات‌ها از سفارت کی‌یف را آغاز کرده است و رهبران مناطق جدایی‌طلب از پوتین برای مقابله با ارتش اوکراین تقاضای کمک کرده‌اند.

این خبر به‌روز رسانی می‌شود…

بیشتر از جهان