معلمان معترض برای یازدهمین بار در سال تحصیلی جدید به خیابان آمدند

«آینده ایران را جنبش کنونی معلمان ایران رقم می‌زند»

در ادامه سلسله تجمع‌های اعتراضی فرهنگیان، روز سه‌شنبه، ۳ اسفند، معلمان شاغل و بازنشسته در سراسر ایران بار دیگر به خیابان آمدند و مقابل ساختمان ادارات آموزش‌وپرورش شهر خود تجمع اعتراضی برگزار کردند. این هفتمین تجمع اعتراضی معلمان از بهمن ماه و یازدهمین تجمع از آغاز سال تحصیلی جدید است.

در تجمع‌های پیشین، نیروهای امنیتی تعدادی از فعالان صنفی در شهرهای مختلف را دستگیر کردند و اینک آزادی معلمان زندانی، اجرای کامل قانون رتبه‌بندی معلمان و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، رسمی شدن نیروهای استخدام‌موقت، پرداخت پاداش پایان خدمت سال ۱۴۰۰ فرهنگیان، اجرای کامل اصل ۳۰ قانون اساسی، تامین امنیت شغلی و پرهیز از ورود جریان‌های سیاسی به آموزش‌وپرورش از جمله مطالبات جدی فرهنگیان ایران است که به گفته آنان، حکومت تاکنون آن‌ها را نادیده گرفته است.

معلمان معترض سراسر ایران در تجمع اعتراضی روز سه‌شنبه ضمن در دست داشتن پلاکارد، شعارهایی مثل «همراه شو عزیز!»، «جنبش فرهنگیان آماده قیام است» و «معلم به پا خیز! برای رفع تبعیض» سر دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تصاویر و ویدیوهایی که در کانال تلگرامی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان منتشر شد، نشان می‌دهد اعتراض‌ معلمان در بسیاری از شهرها با وجود حضور پررنگ نیروهای امنیتی برگزار شده است. نیروهای امنیتی در کرج، تمامی خیابان‌های متصل به اداره کل آموزش‌وپرورش استان البرز را مسدود کردند و در مشهد نیز نیروهای پلیس با حضور در میان معترضان قصد داشتند مانع از برگزاری تجمع شوند.

معلمان معترض در پایان تجمع اعتراضی روز سه‌شنبه، در بیانیه‌ای اعلام کردند که آموزش‌وپرورش باید محور توسعه در کشور باشد و بودجه آن باید چند برابر بیشتر از آنچه تصویب شده‌ است، افزایش یابد.

آنان با تاکید بر اینکه حاکمیت به جای شنیدن صدای فرهنگیان تنها راه‌حل را در سرکوب آن‌ها می‌داند، اعلام کردند: «جامعه معلمان و کنشگران صنفی ضمن محکوم کردن این اقدام‌های غیر قانونی و معلم‌ستیزانه، اعلام می‌کند فشارهایی از این دست و پرونده‌سازی و محاکمه کنشگران صنفی بی‌تردید معلمان را به پیمودن راه کنونی تا رسیدن به ابعاد مختلف عدالت و آزادی، مصرتر خواهد کرد.»

در این بیانیه با اشاره به «آموزش بدون کیفیت و ناکارامد»، نیز آمده است: «مدارس به بنگاه تجاری و درآمدزا برای حاکمیت تبدیل شده‌اند تا آنجا که بیشتر فرهنگیان بر این باورند که کودکان و نوجوانان این سرزمین با این شرایط بودجه و امکانات آموزشی فقط عمر خود را به بطالت می‌گذرانند.»

معلمان معترض در پایان بیانیه خود با تاکید بر اینکه «صدای حق‌خواهی» آنان با هیچ «حربه‌ای» خاموش نمی‌شود، تصریح کردند که آینده ایران در گرو جنبش کنونی معلمان ایران است و با آن رقم می‌خورد.