سقوط پهپاد حوثی در عربستان، ۱۶ زخمی به جا گذاشت

پهپاد از فرودگاه صنعا بلند شده بود و هدف آن، حمله به غیرنظامیان بوده است

یک پهپاد حوثی که در پاییز سال گذشته بر فراز عربستان سعودی سقوط کرد - عکس از العربیه

ائتلاف عربی اعلام کرد که روز دوشنبه، ۲۱ فوریه (دوم اسفند)، بر اثر سرنگون شدن یک پهپاد حوثی که به سمت فرودگاه ملک عبدالله در جازان در حرکت بود، ۱۶ غیرنظامی زخمی شدند.

به گزارش عرب نیوز، سقوط ترکش از پهپاد منهدم شده باعث زخمی شدن غیرنظامیان داخل فرودگاه شد.

 بر اساس گزارش ائتلاف عربی، آن پهپاد از فرودگاه صنعا بلند شده بود و هدف آن، حمله به غیرنظامیان بوده است.

 در نخستین ساعات روز دوشنبه، ائتلاف عربی اعلام کرد که یک پهپاد مسلح در یکی از روستاهای جازان به نام المبوج سقوط کرده است. هیچ آسیبی از آن حادثه گزارش نشد.

حملات حوثی‌ها به فرودگاه‌ها و زیرساخت‌های عربستان سعودی و امارات متحده عربی، طی هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌تر، روز ۲۱ بهمن، ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی که با حوثی‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران در یمن می‌جنگد، اعلام کرد که در اثر اصابت ترکش یک پهپاد منهدم شده، چهار نفر در فرودگاه ابها زخمی شدند.

نیروهای ائتلاف عربی اعلام کردند که در مقابل، در حملات هوایی به صنعا، پایتخت یمن که در حال حاضر تحت کنترل شورشیان حوثی است، یک سامانه ارتباطی را که آن شبه‌نظامیان برای کنترل و هدایت پهپادها در نزدیکی وزارت مخابرات به‌کار می‌گرفتند، منهدم کرده‌اند. این خبر را تلویزیون دولتی عربستان سعودی در ساعت‌های اولیه بامداد دوشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه، اعلام کرد. 

بنا به گزارش‌ها، نیروهای ائتلاف عربی پیش از آن حمله هوایی، از غیرنظامیان در وزارتخانه‌های یمن در صنعا خواسته بودند تا فورا محل را تخلیه کنند.

یک‌سال پس از آن ‌‌که شبه‌نظامیان شورشی حوثی‌‌ در اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی، کنترل صنعا، پایتخت یمن و بخش‌های زیادی از شمال آن کشور را در دست گرفتند، ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی در حمایت از دولت قانونی یمن که از سوی جامعه جهانی به‌رسمیت شناخته می‌شود، وارد جنگ با آن‌ها شد.

حوثی‌ها که از سوی جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌شوند، طی این درگیری هفت‌ساله، به‌ویژه در سال‌های اخیر، مکررا پهپادها و موشک‌هایی را به‌سمت مکان‌هایی از جمله فرودگاه‌ها و تاسیسات نفتی در عربستان سعودی ارسال و پرتاب کرده‌اند و به‌تازگی نیز ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی را هدف حمله قرار دادند. ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی با حمله هوایی به هدف‌های نظامی مربوط به حوثی‌ها در داخل خاک یمن، به این حمله‌ها پاسخ داده است.

صدها هزار نفر مستقیم یا غیرمستقیم، در جنگ هفت‌ساله یمن کشته شده‌اند و درگیری‌ها در آن کشور منجر به یک بحران انسانی وخیم شده است که در اثر آن، میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند و در حال حاضر، زندگی ۸۰ درصد از جمعیت یمن به کمک‌های بشردوستانه متکی است.

بیشتر از جهان