نرگس محمدی به بيمارستان منتقل شد

پیش‌ از این نیز اعلام شده بود که او به یک بیماری عصبی مبتلا است که باعث فلج عضلانی می‌شود

نرگس محمدی، از سال ۱۳۸۹ تاکنون بارها دستگیر و زندانی شده است- عکس از پیک ایران

نرگس محمدی، زندانی سیاسی به دلیل مشكل تنفسی به بیمارستان منتقل شد.

تقی رحمانی، همسر خانم محمدی در توییتی نوشت: «نرگس محمدی به بيمارستان منتقل شد. مشكل تنفسی علت اين انتقال بوده است. نرگس در نامه‌ای به وضعيت زندان قرچک اعتراض كرده بود. از وضع او اطلاع دقيقي نداريم. مسئولان از وضع جسمی نرگس اطلاع دقيق دارند. انتقال او به قرچک انتقام‌گیری است.»

پیش‌ازاین نیز اعلام شده بود که نرگس محمدی، به یک بیماری عصبی جدی مبتلا است که باعث فلج عضلانی او می‌شود. بااین‌حال مسئولان زندان و قوه قضائیه بدون توجه به وضعیت جسمی این زندانی سیاسی، او را به زندان قرچک که از امکانات درمانی کمی برخوردار است، اعزام کرده‌اند.

نرگس محمدی در نامه‌ای ضمن اعتراض به وضعیت بد آب آشامیدنی، بوی نامطبوع و غیر قابل تحمل فاضلاب و وضعیت وخیم گرمایش زندان قرچک نوشته است: «زندان قرچک تبعیدگاه برای مرگ تدریجی زندانی است.»

آقای رحمانی پیش‌تر گفته بود: «شنیده شده در دادگاهی پنج دقیقه‌ای، نرگس محمدی به هشت سال زندان و بیش از ۷۰ ضربه شلاق و دو سال ممنوعیت از ارتباط مخابراتی (مبهم بودن این محرومیت) محکوم شده است.»

آقای رحمانی در ادامه توییت خود نوشت: «ازآنجایی‌که او با خانواده تماس نداشته است، جزئیات این دادگاه و حکم جدید بر ما روشن نیست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نرگس محمدی، از سال ۱۳۸۹ تاکنون بارها دستگیر و زندانی شده است. او در سال ۱۳۹۸ درحالی‌که در حال گذراندن محکومیت ۱۶ ساله خود در زندان بود، با دو پرونده امنیتی دیگر نیز روبه‌رو شد. در یکی از این پرونده‌ها رئیس زندان اوین از نرگس محمدی با اتهام «افترای شکنجه و ضرب‌و‌شتم» شکایت کرده بود و پرونده دیگر با عنوان «انتشار بیانیه‌های سیاسی، تشکیل کلاس‌های آموزشی و تحصن اعتراضی در بند زنان اوین» به فعالیت‌های اعتراضی او در زندان اوین ارتباط داشت.

نرگس محمدی در مهر ۱۳۹۹ پس از تحمل بیش از پنج سال زندان آزاد شد، اما دادگاه در خرداد ۱۴۰۰ او را به اتهام «تبلیغ علیه نظام»، «تحصن در دفتر زندان»، «تمرد از ریاست و مقام‌های زندان»، «تخریب شیشه‌ها» و «افترا»، به ۸۰ ضربه شلاق تعزیری، ۳۰ ماه حبس تعزیری و پرداخت دو فقره جزای نقدی محکوم کرد. محمدی در همان زمان اعلام کرد که این حکم را به رسمیت نمی‌شناسد و از آن «تمرد» خواهد کرد، اما ماموران امنیتی ایران روز ۲۵ آبان برای اجرای حکم او را دستگیر کردند. حالا نیز شنیده‌ها حاکی از آن است که علاوه بر موارد قبلی، محکومیت جدیدی برای این فعال مدنی و حقوق بشر صادر شده است.