حمایت رئیس‌‌جمهوری مقدونیه شمالی از دانش‌آموز مبتلا به سندرم داون

پنداروسکی بعد از شنیدن آزار دختر ۱۱ ساله مبتلا به سندروم داون در مدرسه، به دیدن او رفت و تا مدرسه همراهی‌اش کرد

رئیس‌جمهوری مقدونیه شمالی پس از شنیدن اینکه دختری مبتلا به سندروم داون در مدرسه هدف آزار و زورگویی سایر دانش‌آموزان قرار گرفته است، همراه او به مدرسه رفت.

به گزارش یورونیوز، استیوو پنداروسکی که از شنیدن خبر آزار امبلای ۱۱ ساله در مدرسه متاثر شده بود، به دیدن خانواده او در حدود ۶۵ کیلومتری جنوب غربی پایتخت رفت.

خانواده امبلا گفتند که از دیدن یک مقام مهم برای رسیدگی به این موضوع دلگرم شده‌اند. آن‌ها به رئیس‌جمهوری در مورد چالش‌هایی گفتند که این دختر دانش‌آموز هر روز با آن روبه‌رو است. سپس، رئیس‌جمهوری همراه امبلا به سمت مدرسه راه افتاد تا حمایتش از او را نشان دهد.

پنداروسکی درباره دیدار نامتعارف رئیس‌‌جمهوری با یک دانش‌آموز گفت: «همه ما در این جامعه برابریم. من آمده‌ام تا با حمایت از امبلا اعلام کنم لازم است درباره اصول اساسی اخلاقی بیشتر آگاهی‌رسانی شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بیانیه دفتر رئیس‌جمهوری مقدونیه شمالی آمده است: «رفتار کسانی که به هر نحوی حقوق کودکان را به خطر می‌اندازند، پذیرفتنی نیست، به‌ویژه وقتی موضوع کودکان با شرایط ویژه باشد.»

در ادامه این بیانیه تاکید شده است که «کودکان ویژه نه تنها باید از حقوقی که استحقاقش را دارند برخوردار شوند، بلکه باید در کلاس درس و حیاط مدرسه احساس برابری و پذیرش کنند. این وظیفه ما در مقام دولت و از سویی، وظیفه شهروندی ما است که همدلی را ترویج کنیم.»

پس از این اقدام، نهادهای بازرسی و کمیسیون مقابله با تبعیض در مقدونیه شمالی از آغاز تحقیق در مورد پرونده امبلا و کودکان مشابه او که ممکن است در مدارس هدف زورگویی و آزار قرار بگیرند، خبر دادند.

استیوو پنداروسکی، نامزد حزب اتحادیه سوسیال دموکراتیک مقدونیه، در سال ۲۰۱۹ با کسب ۵۱ درصد آرا رئیس‌جمهوری مقدونیه شمالی شد.

او که یک مقام دانشگاهی است و سابقه‌ای طولانی در پست‌های ارشد دولتی دارد، پس از پیروزی، در یک نشست مطبوعاتی در اسکوپیه، پایتخت این کشور، اعلام کرد: «من رئیس‌جمهوری همه شهروندان مقدونیه‌ام و برای برقراری عدالت و حاکمیت قانون در کشور کوشش می‌کنم.»

بیشتر از جهان