۳۲ میلیون دلار کمک نقدی بشردوستانه به کابل رسید

سازمان ملل متحد در شش ماه گذشته ۱۳۵ میلیون دلار به صورت نقد به کابل فرستاده است

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، آمریکا و کشورهای غربی ۹.۵ میلیارد دلار از ذخایر ارزی افغانستان را مسدود کردند تا به دست طالبان نرسد-عکس از توییتر @AFGCentralbank

بانک مرکزی طالبان (افغانستان بانک) روز سه‌شنبه، ۱۹ بهمن در توییتی اعلام کرد که ۳۲ میلیون دلار کمک‌ بشردوستانه به افغانستان رسید و تسلیم بانک مرکزی شد. بانک مرکزی طالبان از رسیدن کمک نقدی ۳۲ میلیون دلاری استقبال کرد و افزود: «بانک مرکزی از هر اقدام بشردوستانه جهان استقبال می‌کند و ورود پول نقد به افغانستان می‌تواند به اوضاع کنونی کمک کند.» مسئولان این بانک هم‌چنین از جامعه جهانی خواستند به ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم افغانستان ادامه دهند.

در شش ماه گذشته، ۱۳۵میلیون دلار کمک‌های جامعه جهانی با نظارت سازمان ملل متحد به کابل فرستاده شده است. پس از تسلط طالبان بر افغانستان، آمریکا و کشورهای غربی ۹.۵ میلیارد دلار از ذخایر ارزی افغانستان را مسدود کردند تا به دست طالبان نرسد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آمریکا و شماری از کشورها، محدودیت‌هایی برای دادوستد با بانک‌های افغانستان نیز وضع کردند و با این مقررات، اقتصاد ضعیف و ناپایدار افغانستان با شکست و فروپاشی مواجه شد. در ماه‌های اخیر طالبان و کشورهای همسو با آنان و شماری از نهادهای جهانی مدافع حقوق بشر نیز از آمریکا خواستند که پول‌های مسدود شده افغانستان را آزاد کند.

در حال حاضر تعداد زیادی از کشورهای خارجی کمک‌های بشردوستانه‌ برای مردم افغانستان می‌فرستند و طالبان نیز تلاش می‌کند تا ارسال این کمک‌ها افزایش پیدا کند، اما معلوم نیست که این کمک‌ها تا چه حد می‌توانند باعث کاهش مشکلات اقتصادی مردم شوند، چون گزارش‌های متعددی وجود دارند که کمک‌های بشردوستانه به افرادی داده می‌شود که طالبان از قبل مشخص کرده است.