مهرشاد سهیلی، نوجوان «فرمانده قرارگاه جهادی» بازداشت شد

رسانه‌های اصولگرا به مهرشاد سهیلی لقب «جوان‌ترین فرمانده» را داده بودند

مهرشاد سهیلی که از او در رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان «پدیده» یاد می‌شود، در سال‌های اخیر شهرت یافت - عصر ایران

رئیس حوزه قضایی بخش موسیان و دشت‌عباس از بازداشت مهرشاد سهیلی خبر داد. به گفته نیازی‌فر، حکم دستگیری سهیلی در استان قم صادر شده بود اما ماموران امنیتی او را در حوزه قضایی دشت‌عباس دستگیر کردند.

مهرشاد سهیلی که از او در رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان «پدیده» یاد می‌شود، در سال‌های اخیر شهرت یافت و موردتوجه برخی کاربران قرار گرفت. پایگاه خبری فرارو درباره او نوشت: «این نوجوان حزب‌اللهی که راه صدساله را یک‌ شبه پیموده، حالا به چهره‌ای مشهور بدل شده است. اخبار و گزارش‌های تصویری‌ او در خبرگزاری‌های اصلی کشور منعکس می‌شود و با مقام‌ها و چهره‌های مذهبی شاخص دیدار و گفت‌وگو می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سهیلی مدعی بود که به امور خیریه می‌پردازد؛ با این حال، گفته ‌می‌شود که او با راه‌اندازی یک «قرارگاه جهادی» وابسته به بسیج توانسته است ثروت زیادی کسب کند. بر اساس گزارش‌هایی که برخی رسانه‌های داخلی منتشر کرده‌اند، در حساب بانکی مهرشاد سهیلی دست‌کم چندین میلیارد تومان پول در گردش است و او همه مبالغ را با ادعای امور خیریه جمع‌آوری کرده است.

این نوجوان ۱۷ ساله خود را «فرمانده قرارگاه حضرت ولی‌عصر»، «مدیر موسسه حضرت ولی‌عصر» و مدیر «موسسه امام صادق» معرفی می‌کرد و برخی رسانه‌های اصولگرا پیش‌تر، با انتشار زندگینامه مهرشاد سهیلی، به او لقب «جوان‌ترین فرمانده» را داده بودند.

مهرشاد سهیلی متولد سال ۱۳۸۳ در شهر موسیان از توابع استان ایلام است. او در سال ۱۳۹۸ یعنی در ۱۵ سالگی، از کتاب زندگینامه خود با عنوان «ستاره‌ای از غرب» رونمایی کرد. در مراسم رونمایی کتاب او در قم، محمدتقی مصباح یزدی نیز حضور داشت.