گفت‌و‌گوی تلفنی بلینکن و لاوروف پیش از سفر وزیر خارجه آمریکا به اوکراین

بلینکن بر تعهد تزلزل‌ناپذیر آمریکا به حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد

وزیر خارجه ایالات‌متحده به اهمیت پیگیری یک راه‌حل سیاسی برای کاهش‌ تنش‌ها در مرز اوکراین تاکید کرد-Jonathan NACKSTRAND / POOL / AFP

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات‌متحده آمریکا، روز سه‌شنبه ۱۸ ژانویه، پیش از آغاز سفر خود به اوکراین تلفنی با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در‌باره بحران اوکراین گفت‌وگو کرد.

به گزارش بلومبرگ وزیر خارجه ایالات‌متحده ضمن اشاره به اهمیت پیگیری یک راه‌حل سیاسی برای کاهش‌ تنش‌ها در مرز اوکراین، بر تعهد تزلزل‌ناپذیر آمریکا به حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد.

وزیر خارجه ایالات‌متحده روز چهارشنبه در کی‌یف با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور و دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین، دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

ایالات‌متحده و هم‌پیمانان این کشور در هفته گذشته با روسیه سه روز بر سر تضمین‌های درخواستی روسیه گفت‌وگو کردند. روسیه خواهان پایان یافتن حضور ناتو در شرق اروپا و بازگشت به مرزهای آن در سال ۱۹۹۷ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر خارجه آمریکا پس از کی‌یف روز پنج‌شنبه به برلین سفر‌ کرده و با آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان، گفت‌و‌گو می‌کند.

به گفته ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، برلین میزبان دیداری چهارجانبه میان ایالات‌متحده آمریکا، آلمان، فرانسه و بریتانیا بر سر بحران اوکراین خواهد بود.

آنالنا بربوک در دیدار روز سه‌شنبه خود با سرگئی لاوروف در مسکو، هشدار داد که در صورت استفاده روسیه از انرژی به‌عنوان یک سلاح، خط لوله گازی نورداستریم-۲ که گاز روسیه را به آلمان می‌رساند، هدف قرار می‌گیرد.

سرگئی لاوروف که به همراه وزیر خارجه آلمان در نشستی رسانه‌ای در مسکو سخن می‌گفت تاکید کرد تا زمانی که غرب پاسخی مناسب به درخواست‌های روسیه ندهد، گفت‌وگوهای دیگری در کار نخواهد نبود.