اوکراین: حمله سایبری اخیر، کار هکرهای مرتبط با روسیه بود

«برخی نشانه‌ها از دخالت گروه‌های هکر مرتبط با سرویس‌های ویژه فدراسیون روسیه در این حادثه حکایت دارند»

یک صفحه لپ‌تاپ پیام هشداری را به زبان‌های اوکراینی، روسی و لهستانی نشان می‌دهد که پس از یک حمله سایبری گسترده در وب‌سایت رسمی وزارت خارجه اوکراین ظاهر شد- REUTERS/Valentyn Ogirenko/Illustration

اس‌بی‌یو، دستگاه امنیت داخلی اوکراین، روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد نشانه‌هایی یافته است که نشان می‌دهد حملات سایبری اخیر به شبکه‌های اینترنتی دولت اوکراین با گروه‌های وابسته به نهادهای اطلاعاتی روسیه مرتبطند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این بیانیه آمده است: «تمامی جزئیات حادثه در چارچوب روال کیفری مفتوح قبلی مستند شده‌اند. تا به اینجا، می‌توانیم بگوییم برخی نشانه‌ها از دخالت گروه‌های هکر مرتبط با سرویس‌های ویژه فدراسیون روسیه در این حادثه حکایت دارند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اوکراین پیش‌تر در روز جمعه، از یک حمله سایبری گسترده به سایت‌های دولتی و همچنین برخی سفارتخانه‌های این کشور خبر داد. وزارتخانه‌های آموزش و امور خارجه و سفارتخانه‌های اوکراین در ایالات متحده، بریتانیا و سوئد از جمله اهداف این حمله سایبری بوده‌اند.

این حمله سایبری در حالی به وقوع پیوست که تنش‌ها میان اوکراین و روسیه افزایش یافته است؛ دور جدیدی از تنش‌ها که به دنبال استقرار انبوهی از نیروها و تجهیزات نظامی روسیه در امتداد مرزهای مشترک این کشور با اوکراین آغاز شد، با حمایت غرب از کی‌یف گسترش یافت.

اوکراین خواستار پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، است و روسیه به دلیل نگرانی از حضور نیروهای نظامی غربی در نزدیکی مرزهای خود به‌شدت با این تصمیم مخالف است. نمایندگان ایالات متحده و روسیه این هفته چندبار در همین زمینه با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

بیشتر از جهان