علم‌الهدی: منتقدان، فضای مجازی را آلوده می‌کنند

«انتقادها در فضای مجازی به‌منظور از بین بردن اسلام سیاسی است»

در کشورهای دموکرات، تما‌می افراد حق دارند به هر شکلی، حتی با بیان توهین‌آمیز سیاستمداران را مورد خطاب قرار دهند - عکس از شفقنا

احمد علم‌الهدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در مشهد با بیان اینکه «منتقدان مسئولان نظام فضای مجازی را آلوده می‌کنند»، گفت: «این همه توهینی که در فضای مجازی به اشخاص و مسئولین می‌شود و شرایط را برای مردم سیاه‌نمایی می‌کنند، همه کار دشمن است.»

به گزارش شفقنا، او در خطبه‌های نمازجمعه ۲۴ دی ماه، با ادعای اینکه «۸۵ درصد مطالب فضای مجازی، از خارج کشور منتشر می‌شود»، افزود: مطالب توهین‌آمیز به مسئولین را که مردم در فضای مجازی می‌بینند، همه جنگ دشمن با ما است. این‌ها درد دل مردم نیست، بلکه حمله‌های دشمن است.

وی در ادامه مدعی شد که انتقادات در فضای مجازی به منظور از بین بردن اسلام سیاسی است.

سختان علم‌الهدی که پدر همسر ابراهیم رئیسی است، در حالی مطرح می‌شود که در کشورهای دموکرات، تما‌می افراد حق دارند به هر شکلی، حتی با بیان توهین‌آمیز سیاستمداران را مورد خطاب قرار دهند. اما در قوانین ایران عنوان «توهین به مسئولین» ذکر شده است. این بدان معناست که دادگاه می‌تواند مطابق با تفسیر رای خود هر نوع انتقادی را به عنوان توهین تلقی کند. مضاف بر آن، به طور کلی طی سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که کمترین نقد محترمانه، در حالی که برای مثال تنها پیشوند تملق‌آمیز «رهبر معظم انقلاب» در نامه ذکر نشده، با اتهام توهین به رهبری مواجه شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آیت‌الله خامنه‌ای که مدعی آزادی بیان است. او در سخنرانی‌ای که نوروز سال ۱۳۹۷ در مشهد ایراد کرد، مدعی شد که در ایران آزادی بیان وجود دارد و هیچ کس به خاطر انتقاد به نظام یا ابراز عقیده مخالف در زندان نیست. البته طی این سال‌ها همگان به خوبی می‌دانند منظور از نظام، شخص رهبری است. اما به نظر ‌می‌رسد این ادعاها با عملکرد قوه قضاییه منصوب رهبر و سازمان‌های اطلاعاتی وابسته به او همخوانی ندارد.

این در حالی است که صدور احکام سنگین و بهت‌آور در سیستم قضایی جمهوری اسلامی، به موضوعی معمول تبدیل شده است. دادگاهی در مشهد، هشت تن از امضاکنندگان نامه سرگشاده به آیت‌الله خامنه‌ای را که خواستار استعفای وی شده بودند، مجموعا به ۷۲ سال حبس محکوم کرد. البته این تنها حکم صادره نبود؛ این دادگاه محکومین را به ۶ سال تبعید و ممنوعیت خروج از کشور نیز تبعید کرده است.