درباره سکسی بودن «مد»

«لوران موره» برای سکسی بودن مد تعبیر جدیدی دارد


BERTRAND GUAY / AFP

انتظار می رفت «رولان موره» که در ده کوچکی نزدیک «لورده» متولد و بزرگ شده بود، مثل پدرش شغل قصابی را پیشه کند. اما کمی پس از این که این پسرک روستایی پا به شهر گذاشت، سفر دشوار و اغلب بعیدش به دنیای مد آغاز شد. «موره» وارد دانشکده مد پاریس شد، اما به زودی آن را ترک کرد و پیش ازمهاجرت به لندن به شغل مدلی و مدیریت خلاقیت  روی آورد. در این جا بود که برای نخستین بار در هفته مد لندن در سال ۱۹۹۸ برند خودش را در هفته مد لندن ارائه کرد.

این طراح مد به سرعت نام خود را (در دنیای مد) با تعبیری که از شکل بدن زن داشت در طرح هایی  ثبت کرد که بسیار سکسی بود.

طرح «گَلَکسی ۲۰۱۵» او که برای فراز و نشیب های بدن زن خلق شده بود در میان طرفداران سرشناس مد محبوبیتی شگفت انگیز پیدا کرد. این طراحی است که عاشق زنان است و، در مقابل، آن‌ها هم عاشق او هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در طول سالها، موره، با پیچ و خم های بدن و برجسته کردن آن ها شناخته شده است، اما روشن است که در این فصل موره متوجه شده از زن انتظار می رود و خودشان هم می خواهند در چهارچوب جنبش «من‌هم همینطور» دیده شوند.

بهترین لحظه های هفته مد لندن

سکس همچنان مایه اصلی لباسهای بهاره/ تابستانی است، اما این بار با الهام از فیلم پورنوی امانوئل در سال ۱۹۷۴ با این پیام که زنان کنترل سکس و زندگی جنسی اشان را در دست خود می گیرند.

نهایتا، این فلسفه به ارائه کلکسیونی منجر شده که هرچند قدری ملایم تر اما به هر حال حاوی روح اصلی این برند است.

جزئیاتی کنایه دار مثل دامن های تنگ با دگمه سراسری، پیراهن های بدون شانه، چاک های عمیق دامن ها و دکولته های بسیار باز به این معنی است که زنانی که تا بحال طرح های «گلکسی» او را پوشیده اند، مایوس نخواهند شد. درعین حال لباسهای گشاد با نقش های بزرگ به کسانی که لباس های تنگ دوست ندارند، آزادی پوشش بیشتری می دهد. 

«موره» در این فصل با جودی شیکاگو، هنرمند فمینیست همکاری کرده که جنبش تساوی جنسیت ها و شکل بدن زن را در گل سینه ها، گردنبند ها و آرم هایی با شعار«ووُمَن آپ» طرح کرده است.

 

طرح های « موره» در گام دیگری برای نشان دادن این که زنان چه انتظار دارند و چه تصویری باید از خود بدهند، بیش از گذشته تنوع دارد. جالب توجه این که مدل ابرو پیوسته و محبوب اینستاگرام، سوفیا حاجی پانتلی، در دفیله امسال موره شرکت دارد.

 «

موره» که طرح هایش با زن مدرن متحول می شود، یکبار دیگر کلکسیونی ارائه کرده که هرچند ظاهر و تم مشخصی دارد واز نظر تکنیکی درست است، اما پوشیدن آن باید  حتی دلپذیرتر باشد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از زندگی