کرونا در کودکان سه برابر بیشتر از دیگران شایع است

در انگلستان، ابتلا به کووید بین کودکان پنج تا ۱۱ ساله سه برابر بیشتر از بقیه جمعیت است

از اواخر نوامبر تا اوایل دسامبر، آزمایش کووید بیش از ۱۰۰ هزار کودک مثبت شده است - REUTERS/Christinne Muschi

بر اساس یک مطالعه‌ای جدید، در انگلستان، عفونت‌های کووید بین کودکان پنج تا ۱۱ ساله سه برابر بیشتر از بقیه جمعیت شایع است.این تحقیقات با حمایت دولتی نشان داد که بین اواخر نوامبر تا اواسط دسامبر بیش از ۴.۷ درصد این گروه سنی به این ویروس مبتلا بودند.

این میزان با رقم ۱.۴ درصد برای کل جمعیت مقایسه می‌شود.

همین هفته، مشاوران علمی دولت، واکسیناسیون کووید را فقط برای آن دسته از افراد پنج تا ۱۱ ساله توصیه کردند که در حال حاضر از نظر بالینی آسیب‌پذیرند.

بر اساس برآوردهای دولت، از اواخر نوامبر تا اوایل دسامبر، بیش از ۱۰۰ هزار کودک با آزمایش مثبت کووید و ده‌ها هزار مورد مشکوک به کووید در یک زمان سر کلاس حاضر نشده‌اند.

در آخرین مطالعه ریکت‌وان (REACT-1) [درباره میزان شیوع کرونا] که امپریال کالج لندن و ایپسوس موری انجام دادند، بین ۲۳ نوامبر و ۱۴ دسامبر، بیش از ۹۷ هزار آزمایش خانگی کووید در انگلستان انجام شد.

این مطالعه نشان داد که کووید در کودکان پنج تا ۱۱ ساله بیش از هر گروه سنی دیگری شیوع دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تخمین زده می‌شود که ۴.۷۴ درصد از افرادی که از آن‌ها نمونه‌گیری شده است، به این ویروس مبتلا بوده‌اند که مشابه نرخ‌های مطالعه قبلی بین اواسط اکتبر و اوایل نوامبر بود.

محققان گفتند که در مقایسه، میزان ابتلا به کووید در افراد ۱۲ تا ۱۷ ساله -که اکثر آن‌ها اکنون واکسینه شده‌اند- نصف شده و از ۵.۳۵ درصد به ۲.۳۱ درصد رسیده است.

به طور کلی، این مطالعه نشان داد که در انگلستان، از هر ۷۰ نفر، یک نفر در دوره مورد بررسی به کرونا مبتلا بوده که کمی کمتر از مطالعه قبلی است که این رقم را تا پنجم نوامبر،  یک نفر در هر ۶۴ نفر نشان می‌داد.

به گفته محققان، این نشان‌دهنده کاهش جزئی موارد ابتلا در ماه گذشته است؛ زمانی که در کودکان دبیرستانی و بزرگسالان بزرگ‌تر «کاهش عمده‌ای» مشاهده شد.

اما از آن زمان در ماه دسامبر، زمانی که گسترش سریع سویه اومیکرون شروع شد، در نرخ کلی ابتلا به بیماری «افزایش شدیدی» دیده شد.

دو مطالعه اولیه منتشر شده در این هفته نشان داد که موج اومیکرون خفیف‌تر از سویه دلتا به نظر می‌رسد و افراد مبتلا به آن ۴۰ تا ۷۰ درصد کمتر در بیمارستان بستری می‌شوند.

اما دانشمندان هشدار داده‌اند که «نرخ [بالای] هشداردهنده» شیوع آن ممکن است خفیف‌تر بودن آن را جبران کند.

روز پنجشنبه، دفتر آمار ملی ارقامی را منتشر کرد که نشان می‌داد حدود ۱.۴ میلیون نفر در هفته منتهی به ۱۶ دسامبر در بریتانیا به کووید مبتلا شده‌اند. این بالاترین رقم از زمان شروع آمارهای مشابه در پاییز گذشته است.

یک روز قبل، بریتانیا بیشترین تعداد مبتلایان روزانه کووید -بیش از ۱۰۶ هزار- از زمان شروع همه‌گیری را گزارش کرد.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر، با اینکه گفت قبل از کریسمس هیچ محدودیت جدیدی برای کووید در انگلستان وجود نخواهد داشت، هشدار داد که پس از آن در صورت‌نیاز این گزینه روی میز باقی خواهد ماند.

ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی، همگی، اعلام کرده‌اند که از فردای کریسمس، برای مهار شیوع ویروس اقدام‌های جدیدی را اعمال می‌کنند؛ از جمله تعطیلی باشگاه‌های شبانه و محدودیت‌های اجتماعی.

© The Independent

بیشتر از بهداشت و درمان