نقش اساسی گوانی پالترو در شروع تحقیقات علیه هاروی واینستاین

کتاب «او گفت» منتشر شد

گوانی پالترو (وسر) و هاروی واینستاین (چپ) - STEPHEN LOVEKIN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

نقش اساسی گوانی پالترو در به راه اندازی تحقیقات علیه هاروی واینستاین، تهیه‌کننده بزرگ و بی‌آبروی هالیوود، افشا شد.

این بازیگر «یکی از اولین افرادی» بود که خبرنگاران نیویورک‌تایمز را از ماجرا با خبر ساخت و حتی یک بار از دست هاروی واینستاین مخفی شد وقتی او زودتر از موعود برای مهمانی به خانه او رفت، از همه جا بی‌خبر که در همان زمان گوانی در حال کمک به تحقیقات جاری درباره اتهامات رفتار نامناسب جنسی وی بود. 

طبق گفته‌های روزنامه‌نگاران مگان توهی و جودی کانتور، پالترو در دستشویی خانه خود مخفی شد و به آنها زنگ زد و پرسید: «او الان اینجاست، چه باید بکنم؟»

پالترو به خاطر بازی در «شکسپیر عاشق» (Shakespeare in Love) طی همکاری با واینستاین در سال ۱۹۹۹ برنده اسکار شد. نقش اساسی او در مطرح کردن اتهامات علیه این تهیه‌کننده به تفصیل در کتاب خانم‌های کانتور و توهی آمده است با نام «او گفت: حرف زدن درباره آزار جنسی، داستانی که جرقه‌ای برای یک جنبش شد.» (She Said: Breaking the Sexual Harassment Story That Helped Ignite a Movement)

کانتور به برنامه «امروز» ای‌بی‌سی گفت: «نقش او (پالترو) از هر کس دیگری که می‌شناسید بیشتر بود. ولی به خاطر تاثیر شدید هاروی بر زندگی‌اش ترسیده و نگران بود».

توهی افزود: «گوانی پالترو یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های ساختِ دست هاروی است، و او سعی کرده است در تمام این سال‌ها رفتار خوب و پدرخوانده‌واری را در قبال پالترو از خود به نمایش بگذارد. به نظرم برای مردم شاید غیرمنتظره باشد که بفهمند وقتی تمام بازیگران خانم دیگر که قربانی او بوده ولی می‌ترسیدند تلفن را برداشته و حقیقت را بگویند، این گوانی بود که در میان اولین افرادی بود که از ماجرا خبر داد و بعد هم به شدت در تحقیقات کمک کرد».

 

آنها می‌خواستند کاری کنند که او را متوقف کنند ولی اغلب درگیر قراردادهای عجیب و پیچیده الزام‌آور می‌شدند یا با پرداختی پنهانی رضایت می‌دادند یا به هر صورت دیگر از گفتن حقیقت آنچه اتفاق افتاده بود منع شده بودند.

گوانی پالترو در واقع یکی از اولین افرادی بود که به ما زنگ زد و بعد هم به شدت در تحقیقات کمک کرد حتی وقتی هاروی واینستاین برای یک مهمانی به خانه او رفته بود و او به نحوی مجبور شده بود در دستشویی قایم شود.

 

گرچه خانم پالترو در آغاز حاضر نشد به صورت رسمی در این باره صحبت کند، بعدتر علنا هاروی واینستاین را به آزار جنسی متهم کرد.

وایسنتان در انتظار محاکمه کیفری به خاطر اتهامات تجاوز و رفتار خشن جنسی است و نسبت به اتهامات وارده اقامه بی‌گناهی کرده است. او تمام اتهامات حاکی از روابط جنسی بدون رضایت طرفین را رد کرده است.

کتاب «او گفت» ۱۰ام سپتامبر منتشر شد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/

© The Independent

بیشتر از زندگی