اختصاصی ایندیپندنت فارسی: حملات جبهه مقاومت علیه طالبان هماهنگ‌تر شده است

در هشت روز گذشته ۶۱ نفر از گروه طالبان در حملات جبهه مقاومت کشته ‌شده‌اند

جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود و با سقوط حکومت جمهوریت در افغانستان، به وجود آمد-Ahmad SAHEL ARMAN / AFP

جبهه مقاومت حملات خود را علیه طالبان در گوشه و کنار افغانستان هماهنگ‌تر کرده است. به گفته مسئولان این جبهه، در هشت روز گذشته جبهه مقاومت ۶۱ جنگجوی طالبان را کشته است.

صبغت‌الله احمدی، سخنگوی جبهه مقاومت به ایندیپندنت فارسی گفت‌: «در حملات موفق جبهه مقاومت علیه طالبان در استان‌های کابل، کاپیسا، سمنگان، تخار، پروان، بادغیس، لغمان، بلخ، فاریاب، غزنی، غور، هرات، ننگرهار و کنر ۶۱ تن از تفنگ‌داران این گروه کشته و ۴۲ تن دیگرشان زخمی شده‌اند.»

آقای احمدی گفت بیشترین تلفات طالبان در استان‌های کابل، کاپیسا، بغلان و پنجشیر بوده است.

او افزود با اینکه این حملات در ۱۴ استان افغانستان صورت گرفته است، اما به‌زودی چریک‌های جبهه مقاومت در سراسر افغانستان حضور خود را اعلام خواهند کرد.

به گفته سخنگوی جبهه مقاومت، در جریان این حملات دو چریک جبهه مقاومت کشته و سه تن دیگر زخمی شده‌اند.

او گفت طالبان دست به بازداشت‌های کور از میان مردم غیرنظامی زده و تعداد زیادی را زندانی کرده‌ است و علیه آنان خشونت و جنایت‌های غیرانسانی اعمال می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود و با سقوط حکومت جمهوریت در افغانستان، به وجود آمد.

بااینکه طالبان پس از تصرف مناطقی از پنجشیر که هسته اصلی گروه مقاومت در آنجا شکل‌ گرفته بود، مدعی شد که مقاومت شکست‌خورده است، اما این گروه با بازسازی دوباره خود اعلام کرد که حملات چریکی علیه طالبان را به‌زودی در سراسر افغانستان آغاز خواهد کرد.

در عرصه بین‌المللی نیز تعدادی از کشورهای جهان از جبهه مقاومت حمایت کرده‌اند. 

تعدادی از سناتورهای آمریکایی نیز از دولت بایدن خواسته‌اند تا به جبهه مقاومت کمک کند و به دفتر نمایندگی این گروه در امریکا اجازه فعالیت بدهد.

جبهه مقاومت پس از کشته شدن فهیم دشتی، سخنگوی این جبهه تا مدت‌‌‌ها سخنگو نداشت. به‌تازگی این جبهه، صبغت الله احمدی را به‌عنوان سخنگوی خود تعیین کرده است. آقای احمدی تنها مرجع رسمی اطلاع‌رسانی از فعالیت‌های جبهه مقاومت ملی معرفی‌ شده است.