ایلهان عمر به وابستگی به نهادهای تروریستی متهم شد

ایلهان عمر جمهوری‌خواه بارها آماج حملات دست‌راستی‌های ضدمسلمان بوده است

ایلهان عمر: «بداندیشانی هستند که دوست دارند دچار تفرقه نژادی، قومی، جنسیتی و مذهبی باشیم» - MANDEL NGAN / AFP

در گیرودار بحث‌های نمایندگان مجلس ایالات‌متحده برای تصویب قانونی به‌منظور نظارت بر اسلام‌هراسی و مبارزه با آن، اسکات پری، نماینده جمهوری‌خواه مجلس، ایلهان عمر، نماینده دمکرات و یکی از دو زن مسلمان حاضر در کنگره را به وابستگی به «سازمان‌های تروریستی» متهم کرد.

متن طرح مبارزه با اسلام‌هراسی جهانی را نمایندگان مجلس ایالات‌متحده؛ عمر و یان شاکوفسکی، نوشته‌اند و در آن از وزارت امور خارجه ایالات‌متحده خواسته‌اند، دفتری به سرپرستی نماینده‌ ویژه رئیس‌جمهوری برای این کار راه بیندازد.

این دفتر باید موارد اسلام‌هراسی ازجمله حمله‌ به مسلمانان و تهدید ایشان و عبادتگاه‌ها، مدرسه‌ها و سایر مراکزشان را ثبت و ضبط کند.

پری، نماینده مجلس گفت «مالیات‌دهندگان آمریکایی نباید مجبور شوند به سازمان‌های تروریستی پول بدهند، سازمان‌هایی که تهیه‌کننده این طرح به آن‌ها وابسته است.»

رئیس مجلس دستور داد اظهارات او را قطع کنند و گفت اتهامات او درباره یهودستیزی موجب اعمال تبعیض نامطلوب علیه یکی از نمایندگان مجلس می‌شود.

رئیس مجلس حکم داد سخنان اسکات پری، نماینده مجلس حاوی اتهام وابستگی تهیه‌کننده این طرح به سازمان‌های تروریستی است و موجب هتک حرمت یک نماینده مجلس و سخنانی ناروا است. https://t.co/oHboYJvVKQ

توییتر گالری رسانه مجلس (@HouseDailyPress)، ۱۵ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۴ آذر ۱۴۰۰)

پیش‌ازاین اظهارات، خانم لاورن بوبرت، نماینده راست‌گرای افراطی مجلس ایالات‌متحده خطاب به نمایندگان گفته بود در ساختمان کنگره او را با تروریست‌ها اشتباه گرفته بودند.

پری، نماینده مجلس هم‌چنین مدعی شد دفتر وزارت امور خارجه «احتمالا سخنان نفرت‌پراکنانه علیه یهودیان قی خواهد کرد و با حمایت از این نمایش مسخره پشتیبانی از اسلام، به افکار غربی در سراسر جهان حمله خواهد کرد.»

اسکات‌ پری طی یاوه‌سرایی عجیبی حین بحث مجلس بر سر مبارزه با اسلام‌هراسی می‌گوید ایلهان عمر به «نهادهای تروریستی» وابسته است. pic.twitter.com/b79cYahx1n

توییتر آسین (@Acyn)، ۱۵ دسامبر ۲۰۱۱ (۲۴ آذر ۱۴۰۰)

ایلهان عمر جمهوری‌خواه بارها آماج حملات دست‌راستی‌های ضدمسلمان بوده است و دمکرات‌های مترقی از رئیس مجلس خواستار توبیخ بوبرت جمهوری‌خواه شده‌اند و کل هیئت‌رئیسه دمکرات مجلس نمایندگان از کوین مک‌کارتی، رهبر جمهوری‌خواهان و سایر بلندپایگان جمهوری‌خواه بابت «کوتاهی مکررشان در محکوم کردن اظهارت تحریک‌آمیز و لفاظی‌های تعصب‌آمیز اعضای جناحشان» انتقاد کرده‌اند.

در بیانیه ماه پیش آن‌ها آمده است: اقدامات و اظهارات اسلام‌هراسانه هدفمند، مداوم و مکرر نماینده کنگره، بوبرت علیه دیگر نماینده کنگره خانم ایلهان عمر به‌شدت توهین‌آمیز و نگران‌کننده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایلهان عمر نماینده مجلس  روز ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) درصحنه مجلس و در سخن‌رانی خود به حمایت از این لایحه به «افزایش سرسام‌آور خشونت و تبعیض علیه مسلمان در سراسر جهان» از «حبس اویغورها در اردوگاه‌های کار اجباری چین گرفته تا نسل‌کشی قوم روهینگیا» در میانمار اشاره کرد.

او گفت: این قساوت‌ها ماهرانه در اعماق تاروپود خشونت علیه مسلمانان و مجازات نشدن خشونت علیه مسلمانان در سراسر جهان تنیده شده است.

بداندیشانی هستند که دوست دارند دچار تفرقه نژادی، قومی، جنسیتی و مذهبی باشیم. ما آمریکایی‌ها باید دست در دست هم در برابر تمام شکل‌های تعصب ایستادگی کنیم.

سخنرانی ایلهان عمر جمهوری‌خواه در حمایت از قانون مبارزه با اسلام‌هراسی بین‌المللی

ایلهان عمر جمهوری‌خواه (@Ilhan) ۱۴ دسامبر ۲۰۲۱(۲۳ آذر ۱۴۰۰)

او با اشاره به فراخوان رئیس‌جمهوری سابق، دونالد ترامپ به «تعمیق فرهنگ اسلام‌هراسی» در دوران دولت خودش افزود: ایالات‌متحده از «چنین نفرت‌ورزی‌هایی مصون نیست.»

او گفت: باید بدانیم که این مشکلات درهم‌ تنیده‌اند.

این قانون سرمشق گرفته از قانون ایجاد نمایندگی ویژه برای مبارزه با یهودی‌ستیزی است که خانم عمر از آن برای ارتقا یافتن تا سطح حکم دولتی حمایت کرد.

رشیده طالب، نماینده مجلس ایالات‌متحده گفت این لایحه «گامی محکم به‌سوی مبارزه با اسلام‌هراسی است، اما گام آغازین است.»

© The Independent

بیشتر از جهان