پس‌روی نجومی و باورهای عامه درباره طالع انسان

به گفته ناسا، این توهم به دلیل نحوه چرخش زمین و سایر سیارات به دور خورشید رخ می‌دهد

در طالع بینی، پس‌روی به معنای حرکت ظاهری رو به عقب سیاره‌ای است-CANVA

طبق اعلام گوگل، مردم جهان در سال ۲۰۲۱  بیش از هرزمان دیگری از این جست‌وجوگر پرسیده‌اند «پس‌روی چیست؟»

این جست‌وجوها در ماه ژوئن، زمانی که عطارد به مدت تقریباً یک ماه کامل در «پس‌روی» (retrograde) قرار داشت، به اوج خود رسید.

برای اطلاع ناآشنایان به دنیای طالع‌بینی، باید بگوییم سیاره‌ای که در «پس‌روی» قرار می‌گیرد، می‌تواند انواع سردرگمی‌ها ایجاد کند، به همین دلیل بسیاری از مردم امسال را به جست‌وجوی اطلاعاتی در باره این پدیده در جست‌وجوگر گوگل پرداختند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این‌جا به تفکیک، معنای پس‌روی سیاره‌های مختلف و چگونگی اثرگذاری آن بر نشان ماه تولدتان را بررسی می‌کنیم.

«پس‌روی» چیست؟

در طالع بینی، پس‌روی به معنای حرکت ظاهری رو به عقب سیاره‌ای است. سیاره در واقع به سمت عقب حرکت نمی‌کند و این حس، گونه‌ای توهم است.

به گفته ناسا، این توهم به دلیل نحوه چرخش زمین و سایر سیارات به دور خورشید رخ می‌دهد.

به عنوان مثال، می‌توانیم مریخ و زمین را مانند «اتومبیل‌های مسابقه در پیست دارای مسیر بیضوی» تصور کنیم. زمین روی خط اول است و بسیار سریع‌تر از مریخ حرکت می‌کند؛ آنقدر سریع که وقتی مریخ یک دور می‌زند، زمین دو بار به دور خورشید چرخیده است. در توضیحات ناسا آمده است: «تقریباً هر ۲۶ ماه، زمین از پشت می‌آید و از مریخ سبقت می‌گیرد.» زمانی‌که زمین از کنار مریخ می‌گذرد، این توهم ایجاد می‌شود که انگار مریخ به سمت عقب حرکت می‌کند.

در طالع‌بینی، هر سیاره معنای مختص به خود را دارد و وقتی که به نظر می‌رسد آن سیاره در حال حرکت به سمت عقب یا «پس‌روی» است، آن معنا کاملا عوض می‌شود.

زمانی‌که سیاره‌ای در پس‌روی قرار می‌گیرد، چه انتظاری باید داشت؟

به گفته کارشناسان تارنمای طالع‌بینی هر بار که سیاره‌ای در پس‌روی قرار می‌گیرد، می‌تواند به طرق مختلف بر ما تأثیر بگذارد. در این‌جا خواهیم دانست که چگونه ممکن است این حرکت، (ماه تولد) شما را تحت تأثیر قرار دهد.

عطارد

عطارد سیاره تفکر، زمان‌بندی، و ارتباطات است. هنگامی که در پس‌روی باشد، می‌تواند باعث ایجاد آشفتگی در زمان‌بندی و ارتباطات نادرست شود.

مریخ

مریخ سیاره انرژی و اشتیاق است. طی پس‌روی مریخ، انتظار داشته باشید که خاطرخواهی‌های جدید از بین بروند. برنامه‌های جدید نیز، به دلیل از بین رفتن اشتیاق‌مان، ممکن است به نتیجه نرسند.

مشتری

مشتری سیاره معنویت و گسترش است. به گفته تارنمای طالع‌بینی ستارگانی، طی پس‌روی مشتری می‌توانید دوره‌های پرتنش تحولات روحی و درونی در پیش داشته باشید.

زهره

زهره سیاره عشق و عاشقی است. قرار گرفتن زهره در پس‌روی می‌تواند نشانه‌ای از چالش‌ها و دل‌شکستگی‌ها برای افراد در روابط‌شان باشد، و نیز ممکن است روابط جدیدی که در این زمان شروع می‌شوند، «کاملاً ساختگی» به نظر برسند.

زحل

زحل سیاره سرنوشت و کار است. زحل در پس‌روی می‌تواند بر احساس مسئولیت و انضباط ما تأثیر منفی بگذارد.

اورانوس

اورانوس سیاره شورش است. وقتی در پس‌روی باشد، می‌تواند باعث تغییرات ناگهانی و گسست در تصمیمات شود.

نپتون

نپتون سیاره توهم است. پس‌روی نپتون ممکن است روی برداشت ما از واقعیت اثر بگذارد و به «فریب‌ها و توهم» روی خوش نشان بدهیم.

پلوتون

پلوتون سیاره قدرت است. پلوتون در پس‌روی می‌تواند الهام‌بخش افراد برای «تحول» و پرداختن به احساسات و فکرهایی باشد که شاید قبلاً نادیده می‌گرفتند.

پس‌روی بعدی چه هنگام رخ می‌دهد و چه اثری بر نشان ماه تولدم دارد؟

از ۱۹ دسامبر تا ۲۹ ژانویه پیش رو، سیاره زهره پس‌روی دارد. بسته به نشان ماه تولد هر شخص، این اتفاق اثرات مختلفی بر افراد مختلف خواهد داشت.

با هم ببینیم چه در انتظار هر کس است.

برج حمل

تمرکز این پس‌روی بیشتر بر شغل شماست. شاید انگیزه بیشتری برای رسیدن به اهداف کاری خود پیدا کنید.

ثور

طبق اعلام تارنمای طالع‌بینی (Astrology.com) این حرکت قهقهرایی برای‌ شما «انرژی نیمه دیگر» را به همراه خواهد داشت و آن بخش از جدول تولدتان را فعال می‌کند که مهار معنویات را در دست دارد. ممکن است وارد رابطه جدیدی شوید.

جوزا

پس‌روی ونوس ممکن است موجب افزایش میل شما به گفت‌وگو درباره مسائل عمیق، و در میان گذاشتن بیشتر احساسات شود.

سرطان

این پس‌روی موجب فعال شدن قسمت‌هایی از جدول تولدتان می‌شود که حاکم بر روابط‌ است و ممکن است به یاد درد و رنج‌های قدیمی بیفتید.

اسد

برج اسدی‌ها ممکن است روابط عاشقانه خود را از نو ارزیابی کنند و ببینند آیا شراکت‌شان در آن روابط برابر است یا نه.

سنبله

در مدت این پس‌روی، شاید برای سنبله‌ای‌ها رد کردن دعوت‌هایی که برای‌شان هیجان‌انگیز نیست و تصمیم به گذران وقت به شکل دلخواه، آسان‌تر باشد.

میزان

در مدت این پس‌روی، میزانی‌ها احتمالاً دلشان بخواهد تا حد ممکن در خانه بمانند.

عقرب

این پس‌روی برای شما سراسر ارتباطات به ارمغان می‌آورد. کسانی که رابطه‌ای با کسی دارند، شاید لازم باشد موانع موجود در نحوه گفت‌وگو با شریک زندگی خود را برطرف کنند.

قوس

این پس‌روی برای شما فقط با پول در ارتباط است. متخصصان به قوسی‌ها توصیه می‌کنند که اول به نیازهای ضروری مالی خود برسند و از ولخرجی بپرهیزند.

جدَی

این پس‌روی برای کسانی که زیر مجموعه جدَی هستند، به معنای آن است که خودرا مقدم بدانند و بر علایق و هدف‌های شخصی خودشان تمرکز کنند.

دلو

برای آن‌هایی که خورشیدشان در برج دلو می‌درخشد، موعدی عالی است که برای زندگی عشقی‌شان دستی بجنبانند و الگوهای رابطه را بشناسند.

حوت

هنگامی که این پس‌روی رخ می‌دهد، موعد مناسبی برای تقویت پیوند با یار و دوستان است و ممکن است افراد مجرد هم به دوستی کششی پیدا کنند.

© The Independent

بیشتر از علوم