شبکه اجتماعی ترامپ یک میلیارد دلار پول جمع کرد

ترامپ: پیام این یک میلیارد دلار به شرکت‌های فناوری بزرگ این است که سانسور و تبعیض سیاسی باید پایان یابد

شبکه اجتماعی حقیقت» (Truth Social) توسط گروه رسانه و فناوری ترامپ ساخته شده است-  Chris DELMAS / AFP

شرکت جدید شبکه‌های اجتماعی دونالد ترامپ می‌گوید موفق شده است که پیشاپیش ورود به بازار معاملات سهام، مبلغ یک میلیارد دلار سرمایه جلب کند.

گروه رسانه و فناوری ترامپ در کار آغاز یک برنامک شبکه‌های اجتماعی در اوایل سال آینده به نام «شبکه اجتماعی حقیقت» (Truth Social) است.

راه‌اندازی این بستر در حالی صورت می‌گیرد که در پی ماجرای حمله ژانویه گذشته به ساختمان کنگره آمریکا، آقای ترامپ همچنان از حضور در تویيتر و فیسبوک محروم است.

آقای ترامپ گفت: «یک میلیارد دلار حامل پیام مهمی به [شرکت‌های]  فناوری بزرگ است مبنی بر آن که سانسور و تبعیض سیاسی باید پایان یابد.» 

«با گسترش عایدات و بودجه، گروه رسانه و فناوری ترامپ برای مبارزه علیه خودکامگی [موسسات] بزرگ فناوری در موقعیت مستحکم‌تری قرار خواهد داشت.»

آقای ترامپ در اعلام راه اندازی این بستر شبکه‌های اجتماعی در اوایل سال جاری، گفت که این سکو امکان می‌دهد تعاملات «بدون اعمال تبعیض در لوای ایدئولوژی‌های سیاسی» انجام شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گروه رسانه و فناوری ترامپ با موسسه دیگری موسوم به «دیجیتال ورلد اَکوئیزیشِن» (Digital World Acquisition)  شریک است که یک موسسه «جذب مالی*» است.

شرکت رسانه ای ترامپ روز شنبه، چهارم دسامبر، بدون اشاره به هویت سرمایه‌گذاران، اعلام کرد که از طریق «یگ گروه ازسرمایه‌گذاران سنتی» مبلغ یک میلیارد دلار سرمایه گرد آورده است که ارزش کل این موسسه را بالغ بر ۴ میلیارد دلار می‌کند.  

این تحول نشان می‌دهد که آقای ترامپ، به‌رغم جنجال‌هایی که او را در دوره ریاست جمهوری‌اش احاطه کرده بود، هنوز از توانایی جلب حمایت‌های چشمگیر مالی برخوردار است. 

شراکت گروه رسانه‌ای آقای ترامپ با «دیجیتال ورلد اکوئيزیشن» از هم‌اکنون صدای افرادی را که خواهان رسیدگی به موارد احتمالی تخطی این شراکت از قانون هستند، بلند کرده است.

ماه گذشته، الیزابت وارن، سناتور حزب دموکرات، از «کمیسیون بورس و اوراق بهادار» آمریکا خواست در مورد ادغام این دو شرکت در ارتباط با تخطی‌های بالقوه از قوانین بورس، تحقیق کند. 

کمیسیون بورس و اوراق بهادار هنوز در مورد تصمیم به تحقیق در خصوص ادغام شرکت رسانه‌ای ترامپ با شریکش اظهار نظر نکرده است.

قرار است بستر شبکه اجتماعی ترامپ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی شود. این نخستین مرحله طرح رسانه‌های ترامپ است که با خدمات درخواستی ویدیوهای سرگرم کننده موسوم به «تی ام تی جی پلاس»، اخبار، و پادکست دنبال خواهد شد. این موسسه در تارنمای خود نوشته است که هدف نهایی آن، رقابت با شرکت «ای دبلیو اس» آمازون و «کلاود گوگل» است.

* کمپانی‌های موسوم به «جذب مالی» موسساتی هستند که از راه خرید سهام دیگر شرکت‌ها، یا در آن‌ها سهیم می‌شوند، یا کنترل آن‌ها را در دست می‌گیرند. این عمل، اگر با توافق دوستانه انجام شود، می‌تواند کسب و کار شرکت اولیه را گسترش دهد و تسهیل کند، و آن را سودآورتر کند.

بیشتر از جهان