فحاشی رئیس‌جمهور و مدل آمریکایی به هم در توئیتر 

ترند شدن هشتگ توهین به رئیس‌جمهور در آمریکا

AFP combo - دونالد ترامپ و کریسی تیگن

بعد از این که ترامپ برای اشاره به کریسی تیگن وی را «زن دهن‌نجس» جان لجند موزیسین خطاب کرد، این مدل او را «مرتیکه عوضی بزدل» نامید.

این مرافعه در شامگاه یکشنبه شب آغاز شد بعد از این که آقای ترامپ چندین توییت متوالی منتشر کرد و در آنها به شخصیت‌هایی -همه رنگین‌پوست- که به زعم او غیرمنصفانه به جای او برای تلاش‌های دولت ایالات متحده در راستای اصلاحات نظام کیفری اعتبار و توجه می‌گیرند، حمله کرد.

آقای ترامپ با اشاره به «قانون نخستین گام» توییت کرد: «وقتی تمام افرادی که برای اصلاحات نظام کیفری تلاش می‌کردند، در احقاق آن به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند، با هم به من مراجعه کرده و درخواست کمک کردند. من به آن اصلاحات با کمک گروهی از سناتورها و سایرینی که هیچ‌گاه با آن موافق نبودند، جامه عمل پوشاندم. اوباما حتی نتوانست به این نتایج نزدیک شود».

قانون مورد اشاره که در سال ۲۰۱۸ تصویب شد، حداقل مجازات اجباری برای بعضی از متخلفان را کاهش داد و مورد حمایت سناتورهای هر دو حزب قرار گرفت.

به‌‌رغم ادعاهای آقای ترامپ، در واقع باراک اوباما در دوران ریاست‌جمهوری برای اصلاحات نظام کیفری تلاش کرد و اولین رییس‌جمهوری بود که شاهد کاهش ثابت نرخ حبس در ۵۰ سال گذشته بود.

آقای ترامپ با حمله به ون جونز، مجری سی‌ان‌ان ادامه داد: «مردی به نام ون ‌جونز و بسیاری دیگر (در آن زمان) عمیقا قدردان این طرح بودند. من قانون این طرح را امضا کردم نه هیچ کس دیگر، و جمهوری‌خواهان شایسته گرفتن اعتبار بیشتری برای این هستند. اما اکنون که زمانی از آن گذشته، از افرادی که واقعا هیچ ربطی بدان ندارند، ستایش می‌شود».

[... جان لجند موزیسین و زن دهن‌نجس او درباره این حرف می‌زنند که این طرح چقدر عالی است، ولی وقتی به کمک برای تصویب این طرح نیاز داشتیم آنها را این اطراف ندیدم. لستر هالت «خبرگو» از ان‌بی‌سی حتی اسم رییس‌جمهور ترامپ و جمهوری‌خواهان را هنگام صحبت از این موضوع نمی‌آورد ...]

به نظر می‌رسد خشم رییس‌جمهور در واکنش به یک برنامه خبری ان‌بی‌سی درباره عدالت کیفری و زندانیانی بود که به اشتباه محکوم شده بودند. بخشی از این برنامه در هفته گذشته پخش شد، از جمله قسمتی که جان لجند در آن ظاهر شد. این خواننده از طریق سازمان خویش «امریکا را آزاد کن» (FREEAMERICA) درصدد افزایش آگاهی شهروندان درباره اصلاحات نظام قضایی بوده است.

تیگن در واکنش به این اظهارات در توییتر گفت: «از خنده مردم، وای که چه مرتیکه عوضی بزدلی. همه را تگ کرده جز من. واقعا که باعث افتخار است آقای رییس‌جمهور».

تیگن که از سال ۲۰۱۷ در شبکه‌های اجتماعی از سوی آقای ترامپ بلاک شده است، ادامه داد: «بهترین بخش ماجرا این است که من واقعا در این برنامه اصلا صحبت نکردم، یا حتی به من اشاره‌ای هم نشد. من به اضافه کردن بی‌ معنای اسم خودم به این لیست می‌خندم چرا که او نمی‌تواند مرتیکه‌ای عوضی نباشد».

جان لجند هم افزود: «لطفا هشتگ این مردک احمق را ترند نکنید: هشتگ رییس‌جمهور مرتیکه عوضی بزدل.» (#PresidentP****A**B)

گرچه هشتگ رییس‌جمهور مرتیکه عوضی بزدل برای نشان داده شدن در فهرست برترین‌های توییتر کمی رکیک است، بررسی اطلاعات توسط یک شرکت شبکه‌های اجتماعی به نام کیهول (Keyhole) نشان داد که این هشتگ بیشتر از اولین هشتگ ترند در توییتر توسط کاربران توییتر در ایالات متحده دیده شده است.

آقای ترامپ مرافعه‌ خویش را با حمله‌ای به لستر هالت، مجری خبری که برنامه ان‌بی‌سی درباره عدالت کیفری را پوشش داد، خاتمه داد. رییس‌جمهور گفت: «لستر هالت «خبرگو» از ان‌بی‌سی حتی اسم رییس‌جمهور ترامپ و جمهوری‌خواهان را هنگام صحبت از اهمیت تصویب اصلاحات نظام قضایی، نمی‌آورد. آنها فقط درباره بازیگران فرعی صحبت می‌کنند یا افرادی که اصلا به این طرح ربطی نداشتند ... و افرادی که آن موقع وقتی تمام سایرین شکست خورده بودند، ناامیدانه خوستار کمک من بودند، امروز فقط درباره استیضاح رییس‌جمهور ترامپ صحبت می‌کنند».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/

© The Independent

بیشتر از جهان