پیکر آرمان عبدالعالی تشییع شد

«به پسرم امید دادیم که برمی‌گردد، اما هرگز برنگشت»

ظهر امروز پنجشنبه، چهارم آذر، مراسم تشییع پیکر آرمان عبدالعالی با حضور خانواده‌اش برگزار شد. 

مراسم خاکسپاری آرمان در حالی در بهشت زهرا برگزار شد که خانواده او هنوز دچار شوک و ناباوری بودند. 

به گزارش خبرگزای رکنا، کامیار عبدالعالی، پدر آرمان در این مراسم با بیان اینکه آرمان شایستگی زنده ماندن را داشت، گفت: «پسرم در آخرین لحظه از من و مادرش با نگاه ملتمسانه پرسید که من برمی‌گردم؟ ما به او امید دادیم و گفتیم که برمی‌گردی، اما آرمان هرگز برنگشت.»

او همچنین ادامه داد: «زمانی که قبل از اجرای حکم در حال التماس به خانواده شکور بودیم، چند سیلی به پسرم زدم تا اولیای دم ببینند که مورد تنبیه خانواده‌اش قرار می‌گیرد. هرگز روی فرزندم دست بلند نکرده بودم و حالا بالای سر جسدش از او عذرخواهی می‌کنم.»

آرمان عبدالعالی که سال ۱۳۹۲ و در ۱۷ سالگی به اتهام قتل غزاله شکور بازداشت شده بود، روز چهارشنبه سوم آذر در زندان رجایی‌شهر کرج اعدام شد. او در طول این مدت بارها برای اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شد، اما در لحظه‌های آخر حکم اجرا نشد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فعالان مدنی در ایران برای اخذ رضایت از خانواده غزاله شکور تلاش کردند، اما در نهایت پدر و مادر غزاله با درخواست‌های مکرر برای بخشش آرمان موافقت نکردند.

پس از اجرای حکم، مادر غزاله شکور در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: «مطمئنم همان‌طور که ما در غم از دست دادن فرزندمان سوختیم، پدر و مادر آرمان هم از این غم سوختند. می‌دانم که چقدر به آنها سخت می‌گذرد، اما چاره‌ای نداشتم. ما بعد از مرگ غزاله همه‌ زندگی‌مان را از دست دادیم.»

او گفتک «بعد از اعدام آرمان احساس کردیم کوله‌باری از دوشمان برداشته شده است. بعد از اعدام قاتل فرزندمان به آرامش رسیده‌ایم. از زبان غزاله از همه تشکر می‌کنم که در این مدت کنار ما بودند.»

اعدام آرمان عبدالعالی واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشت. شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و سازمان‌های مدافع حقوق بشر اعدام آرمان عبدالعالی، کودک مجرم متهم به قتل در ایران را محکوم کردند و آن را نقض تعهدات بین‌المللی جمهوری اسلامی دانستند.