بازیگران سریال «دوستان» چقدر ثروتمند شدند؟

شش ستاره اصلی برای هر قسمت یک میلیون دلار دریافت کردند

بازیگران سریال فرندز در مراسم جوایز امی ۲۲ سپتامبر ۲۰۰۲، AFP

وقتی فصل دهم سریال «دوستان» (Friends ) در سال ۲۰۰۳ پخش شد، شش ستاره اصلی آن هر یک حدود یک میلیون دلار برای هر قسمت، از شبکه ان‌بی‌سی و شرکت وانر برادرز دستمزد گرفتند.

پرداخت ۲۲ میلیون دلاری برای جنیفر آنیستون و شرکا بود و این سرمایه‌گذاری نتیجه خود را داد، قسمت‌های مختلف این سریال  بیش از ۱۵ سال از پایان آن، هنوز در سراسر دنیا پخش می‌شود.  اما اگرچه بازیگران این سریال به خاطر موفقیت آن میلیونر شدند، آیا تا به حال فکر کرده‌اید شخصیت‌های این سریال در طول ۱۰ سال زمانی که در دنیای دوستان گذشت، چقدر پول درآوردند؟

یک شرکت استخدامی تصمیم گرفت تا پاسخ این سوال را یافته و کارشناسان‌اش تمام ۱۰ فصل این سریال طنز محبوب را تماشا کردند تا درآمد فرضی شش شخصیت اصلی را تخمین بزنند.

چندلر به خاطر نقش راحت خود به عنوان مدیر خرید یک شرکت فناوری اطلاعات، استوارترین درآمد را دارد. درآمد سالانه وی از ۵۰ هزار دلار شروع می‌شود و به تدریج تا ۱۰۰ هزار دلار افزایش می‌یابد. البته در فصل آخر که وی به عنوان نویسنده تبلیغات مشغول به کار می‌شود، درآمدش به شدت کاهش می‌یابد.

مونیکا هم در طول سریال درآمدی استوار داشت و با ایفای نقش سرآشپز رستوران جاوو حقوقی ۸۰ هزار دلاری داشت.

در همین حال، بیشترین درآمد راس به عنوان باستان‌شناس ۷۵ هزار دلار و درآمد راچل گرین در حرفه مد و لباس ۵۵ هزار دلار بود.

به گونه‌ای غیرمنتظره، این جویی بازیگر بود که بعد از گرفتن نقشی تکمیلی در یک فیلم هالیوودی به بیشترین درآمد سالانه دست یافت و ۱۳۵ هزار دلار را با خود به خانه برد.

فیبی همواره کمترین درآمد را در جمع افسانه‌ای این دوستان داشت. این درآمد پایین به خاطر شغل‌های عجیب او از جمله  موسیقی‌نوازی در خیابان، ماساژ دادن، و ایفای نقشی فرعی در سریال «روزهای زندگی ما» (Days of Our Lives) بود.

این ارقام توسط شرکت استخدامی شبکه تلفنی «جیف جاف» تهیه شده است ولی شاید اعمال قواعد اقتصاد دنیای واقعی بر دنیای دوستان کمی عبث باشد.

بالاخره، جویی علی‌رغم کار به عنوان پیش‌خدمت رستوران برای ۴ سال از آن ۱۰ سال، توانست در وسط یکی از گران‌ترین شهرهای دنیا آپارتمان مختص به خود را اجاره کند.

با این وجود، آپارتمان بزرگ و بنفش مونیکا طبق داستان دوستان توجیه‌پذیرتر بود، او آن را به ارث برده بود. قطعا که شانس آورده بود. چرا که طبق تخمین اخیر مشاوران وام مسکن ویچ آن آپارتمان دوخوابه با منظره آسمان‌خراش‌های نیویورک امروز چیزی در حدود ۴ میلیون دلار می‌ارزد. تنها پول پیش چنین خانه‌ای در محله گیرینویچ ویلیج نیویورک ۴۰۰ هزار دلار خواهد بود.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/arts-entertainment/tv

© The Independent

بیشتر از فیلم