چین عرصه را بر ستارگان دنیای مجازی تنگ‌تر می‌کند

مقررات شامل نظارت بر اطلاعات فردی ستارگان و تبلیغات در تارنماهای مختلف خواهد بود

در ماه‌های اخیر، مقامات چین اقدام‌هایی برای کاهش آنچه فرهنگ «پر هرج‌ومرج» شخصیت‌های تاثیرگذار خوانده‌اند، در نظر گرفته‌اند-STR / AFP

اداره نظارت بر فضای مجازی چین اعلام کرد که به‌منظور ایجاد «یک جو مثبت و سالم اینترنتی» مقرراتی برای حضور شخصیت‌های تاثیرگذار در فضای مجازی وضع خواهد کرد. این مقررات شامل نظارت بر اطلاعات فردی ستارگان و تبلیغات در تارنماهای مختلف خواهد بود. 

اداره مدیریت سایبری چین این اعلامیه را روز سه‌شنبه (۲۳ نوامبر) منتشر کرد.

در ماه‌های اخیر، مقامات چین اقدام‌هایی برای کاهش آنچه فرهنگ «پر هرج‌ومرج» شخصیت‌های تاثیرگذار خوانده‌اند، در نظر گرفته‌اند و به رسانه‌ها و تاثیرگذاران دستور داده‌اند، به محدود کردن این پدیده کمک کنند. در اوایل سال جاری به دنبال آن‌که رسانه‌های دولتی ادعا کردند که سودجویان در صنایع سرگرم‌کننده کودکان را فاسد می‌کنند، «وِیبوُ» -‌بستر محبوب شبکه‌های اجتماعی در چین‌– فهرست شخصیت‌های تاثیرگذار و محبوبش را حذف کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خبرگزاری رویترز، این اقدام پس از آن صورت گرفت که نشریه دولتی «پیپلز دیلی» در مقاله‌ای از سکوهای اینترنتی که ترافیک آنلاین را بر منافع جوانان اولویت می‌دهند، انتقاد کرد. این نشریه گفت که سکوهای فضای مجازی باید «برنامه‌های بت‌سازی را به‌شدت کنترل و مدیریت برنامه‌های استعدادیابی» را با نظارت بر تحلیل‌ها، سازوکارهای رای‌گیری و انعکاس نظرها، تقویت کنند.

هرچند این سرمقاله به‌نام شبکه اجتماعی خاصی اشاره نکرد، اما ویبو اعلام کرد که بخشی از تصمیمش برای حذف «فهرست جایگاه قدرت ستاره» به‌خاطر «حمایت غیرمنطقی» برخی از هواداران از شخصیت‌های تاثیرگذار محبوبشان بوده است. این موسسه در بیانیه‌ای گفت که فهرست مذکور تماس‌های غیرسالم میان ستارگان و هوادارانشان را ترغیب می‌کند.

در ماه مه، نشریه «پیپلز دیلی» همچنین در سرمقاله‌ای «رفتار دیوانه‌وار در دنبال کردن ستارگان را که باعث می‌شود مردم به‌تدریج عقلشان را از دست بدهند» زشت‌ شمرد. در ترجمه این سرمقاله به زبان انگلیسی ‌گفته شده است: «به‌ویژه، بسیاری از هواداران خردسال نه‌تنها قادر به پول درآوردن نیستند، بلکه ذهنی نابالغ دارند. آن‌ها اغلب به تله "مصرف بیش‌ازحد" و "قرض برای دنبال کردن ستارگان" می‌افتند.»

«بی‌غرضانه بگوییم، هواداران از روی عشق، حاضرند وقت، پول و انرژی خود را برای تقویت شهرت و منابع بت‌ها صرف کنند که یک گزینه شخصی است. اما در منطق برخی هواداران افراطی، پول با عشق برابری می‌کند و اینکه حد علاقه شما به بت‌ها باید در مقدار پولی که هزینه می‌کنید منعکس شود.»

این نشریه افزود که این ناحیه از صنایع نمایشی یک «توطئه چندجانبه برای محاصره هوادار و تحت‌فشار قرار دادن او است که هنرمندان، نشان‌های تجارتی، بسترها، گروه‌های سوداگران و دلال‌ها و غیره اجرا می‌کنند.»  

© The Independent

بیشتر از جهان