پنج کشته و بیش از ۴۰ زخمی بر اثر برخورد خودرو با رژه کریسمس در آمریکا

پلیس می‌گوید هنوز مشخص نیست این حادثه تروریستی بوده است یا خیر

رئیس پلیس خبر داده که پس از این حادثه، یک مظنون را بازداشت کرده است - GETTY IMAGES / AFP

یکشنبه ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) در شهر واکیشا ایالت ویسکانسین آمریکا، یک خودروی شاسی‌بلند با سرعت زیاد به حاضران جشنی که به مناسبت جشن کریسمس برگزار شده بود، برخورد کرد. در نتیجه این برخورد، پنج نفر کشته و بیش از ۴۰ نفر از جمله گروهی از رقصندگان جوان و تعدادی کودک مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ دن تامپسون، رئیس پلیس واکیشا، خبر داده که پس از این حادثه، یک مظنون را بازداشت کرده است. در صفحه فیس‌بوک پلیس این شهر آمده است: «در حال حاضر می‌توانیم تایید کنیم که پنج نفر کشته و بیش از ۴۰ نفر زخمی شده‌اند. با این حال، با جمع‌آوری اطلاعات بیشتر، این اعداد ممکن است تغییر کند زیرا بسیاری از مردم خود به بیمارستان‌ رفته‌اند نه از طریق نیروهای امدادی.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلیس همچنین اعلام کرد: «مشخص نیست این حادثه تروریستی بوده است یا خیر اما خطر دیگری وجود ندارد. این خودرو توقیف شده و اوضاع در کنترل است.»  با این حال، مدارس روز دوشنبه، ۲۲ نوامبر، تعطیل اعلام شده‌اند.

ویدیویی که در رسانه‌های مجازی منتشر شده است نشان می‌دهد که یک خودروی اسپرت قرمز با سرعت در حال زیر گرفتن مردمی است که در رژه استقبال از کریسمس شرکت کرده‌اند. در این تصاویر دیده می‌شود تا قبل از اینکه مردم بتوانند به سمت پیاده‌رو فرار کنند، خودرو ده‌ها نفر را زیر گرفته است. پلیس اعلام کرد که به سمت خودرو تیراندازی کرده و اینکه گفته می‌شود که شلیک از داخل خودرو بوده، نادرست است.

شهر واکیشا در ایالت ویسکانسین آمریکا واقع است و طبق سرشماری سال ۲۰۱۰ میلادی، ۷۰ هزار و ۷۱۸ نفر جمعیت داشته‌ است.

بیشتر از جهان