شوخی سلطنتی هری: زندگی در رویای آمریکایی

شاهزاده هری به مدت ۱۰ سال در ارتش بریتانیا خدمت کرد که شامل دو ماموریت در افغانستان بود

در ضیافت کهنه‌سربازان نیویورک، شاهزاده هری لباس رسمی که با مدال‌ها و نشان سلطنتی ویکتوریا [یکی از عالی‌ترین نشان‌های سلطنتی در بریتانیا] آراسته شده بود و مگان هم لباس شب قرمز رنگ طرح کارولینا هررا برتن داشتند- Dia Dipasupil/Getty Images/AFP

شاهزاده هری پس از راندن یک اتومبیل سوسیس شکل، در ضیافت تقدیر از کهنه سربازان در نیویورک به مزاح گفت «در رویای آمریکایی» به‌سر می‌برد.

دوک و دوشس ساسکس شب «روز کهنه سربازان» در آمریکا و «روز آتش‌بس [آرمیستیس دِی]» در بریتانیا، در ضیافت سال ۲۰۲۱ «درود بر آزادی» شرکت کردند. 

هری ضمن اعطای «جایزه دلاوری» به پنج عضو ارتش، کهنه سرباز و خانواده‌های نظامیان در محل موزه شجاعت، «ارزش» خدمت اعضای ارتش و خانواده‌هایشان را ستود.  

او لباس رسمی با مدال‌ها و نشان سلطنتی ویکتوریا [یکی از عالی‌ترین نشان‌های سلطنتی در بریتانیا] و مگان هم لباس شب قرمز رنگ طرح کارولینا هررا، بر تن داشتند. بر لباس هردوی آن‌ها یک گل مصنوعی شقایق، نماد یادآوری کسانی که جان خود را در راه خدمت نظامی از دست داده‌اند، دیده می‌شد.

هری خطاب به حضار گفت: «بازگشت به ضیافت دلاوران آمریکا پس از یک دهه بسیار عالی است – و بسیاری چیزها از آن هنگام تغییر کرده است.« تنها هفته پیش یک خودروی اسکار مایر [اتومبیلی که شکل یک سوسیس را دارد] را راندم – برای زندگی در رویای آمریکایی چطور است؟»

هری در ادامه گفت: «من نزدیک به دو سال در آمریکا زندگی کرده‌ام. باید بگویم دیدن حمایت شما از کسانی که خود را برای دفاع از آزادی‌های‌مان به مخاطره می‌اندازند قابل‌توجه و بسیار احترام‌برانگیز است.

«مرا به یاد احترام عمیقی که ما بریتانیایی‌ها برای ارتش‌مان داریم نیز می‌اندازد. جوامع نیروهای مسلح در هر دو کشور رشته‌ای محکم با یکدیگر دارند، و من به خاطر سال‌ها خدمتی که درراه پشتیبانی از اتحاد مشترک‌مان کرده‌ام، سپاسگزارم.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دوک ساسکس به مدت ۱۰ سال در ارتش بریتانیا خدمت کرد که شامل دو ماموریت به افغانستان بود. او هم‌چنین از سال ۲۰۱۴ «بازی‌های اینوکتوس» را برای مجروحان ارتش و کهنه سربازان سازمان‌دهی کرده است. 

هری افزود: «درحالی‌که ما در بریتانیا روز بزرگداشت [یاد سربازانی که در جنگ جهانی اول کشته شدند] را که با «روز کهنه سرباز» در آمریکا هم‌زمان است، ارج می‌نهیم؛ امیدم آن است که همه ما به حمایت از سلامت سربازان و کهنه سربازان‌مان و کل خانواده نظامیان ادامه داده و متوجه  ارزش آن‌ها باشیم. این برای ما و آن‌ها خوب است و به ما و آن‌ها قوت قلب داده است.

«من ۱۰ سال در ارتش خدمت کردم – از جمله دو ماموریت به افغانستان داشته‌ام - یکی  در مقام یک اف اِی سی (افسر جبهه پیشرو) در جبهه زمینی و در میان خاک با برخی از شما و دیگری به‌عنوان خلبان بالگردهای پشتیبانی آپاچی در ارتباط لفظی با شما.»

«هیچ‌چیز ارزشمندتر از وقتی نیست که با سربازانم در داخل سنگر گذراندم، خوردن اِم‌آر‌ای (غذای از پیش آماده شده) در پشت یک تانک، به لطف جابجایی [وظایف] ماموریت هوایی بر فراز مواضع سربازان با این اطمینان خاطر که امن هستند، یا خنداندن یکدیگر در اوقاتی که سخت به آن نیاز بود.

«تجربه من در ارتش، از من آن فردی را ساخته که امروز هستم و من همواره سپاسگزار کسانی هستم که هرجای دنیا که بودیم، همراه آن‌ها خدمت کردم.»

گزارش تکمیلی از پرس اسوسیشن


 

© The Independent

بیشتر از زندگی