حل پرونده قتل سرباز جنگ جهانی دوم بعد از ۴۵ سال

بازرسان بر این باورند که مارتین موتا، صاحب یک آرایشگاه، مسئول مرگ جورج سیتز، سرباز جنگ جهانی دوم است

گزارش شده است که شاهدان از گزارش دادن آن حادثه به پلیس نیویورک، می‌ترسیدند - عکس تزئینی است - AFP

یک مرد ۷۵ ساله نیویورکی پس از اطلاع بازرسان از محل اختفای یک جسد، به انجام قتلی در ۴۵ سال پیش متهم شده است.

مارتین موتا که قرار است روز جمعه در دادگاه ناحیه کوئینز حاضر شود، با اتهام قتل جورج سیتز (سرباز ۸۴ ساله جنگ جهانی دوم) در دسامبر ۱۹۷۶ مواجه است.

بازرسان بر این باورند که آقای موتا، صاحب یک آرایشگاه، مسئول مرگ آقای سیتز است. جری اوسالیوان، معاون رئیس پلیس نیویورک، گفت: «سیتز محل اقامت خود را برای کوتاه کردن موهایش ترک کرد و دیگر بازنگشت.»

دن ساندرز، از دفتر دادستانی منطقه کوئینز، به شبکه ای‌بی‌سی ۷ نیوز گفت: «متوفی عادت داشت مقادیر زیادی پول نقد حمل کند و ظاهرا در آن روز خاص،  مقادیر زیادی پول نقد همراه داشته است.»

اگرچه این کهنه‌سرباز جنگ جهانی دوم در دسامبر ۱۹۷۶ مفقود شده بود، جسدش تا زمان کشف در سال ۲۰۱۹ در پی دریافت اطلاعاتی در باره محل اختفای آن، همچنان مفقود بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارش شده است که شاهدان از گزارش دادن آن حادثه به پلیس نیویورک، می‌ترسیدند.

زنی به بازرسان پلیس نیویورک گفت که مادر و ناپدری خود را در حال دفن جسد در باغی در کوئینز در سال ۱۹۷۶ در منطقه ریچموند هیل تماشا کرده است. او در آن زمان ۱۱ ساله بوده است.

فناوری تحقیقاتی پیشرفته اجازه داد که بقایای جسد آقای سیتز از طریق شواهدی به آقای موتا مرتبط شود، هرچند هنوز مشخص نیست که آن [حلقه ارتباطی] دقیقاً چه بوده است.

به گزارش سی‌بی‌اس نیویورک، آقای ساندرز روز پنجشنبه افزود که آقای موتا «تفهیم اتهام شده است و به یک فقره قتل عمد، قتل درجه دوم متهم شده است».

آقای موتا روز چهارشنبه در محله جامائیکا کوئینز دستگیر شد. مشخص نیست که آیا او وکیلی دارد یا خیر.

ملیندا کاتز، دادستان منطقه کوئینز، گفت: «پس از ۴۵ سال، فرد متهم به قتل یک کهنه‌سرباز جنگ جهانی دوم مورد بازخواست قرار گرفته و به دست عدالت سپرده شده است.»

او گفت: «امیدواریم که شناسایی بقایای جسد و صدور کیفرخواست در این پرونده، آغاز التیام زخم اندوه عزیزان وی و رسیدن آن‌ها به آرامش خاطر باشد.»

© The Independent

بیشتر از جهان