گران‌ترین قاب عکس دنیا در دبی به نمایش درآمد

این اثرجواهرنشان، مزین به بیش از ده هزار الماس است و ارزشی بیش از دو میلیون دلار دارد

اثری که سازنده آن می‌گوید گران‌بها‌ترین قاب جهان است در دبی به نمایش در آمد.

دِبی وینگام که این قاب را از الماس ساخته می‌گوید این گران‌بهاترین قابی است که تاکنون در جهان ساخته شده است. دِبی وینگام، هنگام ارائه این قاب الماس گفت: «شما به آخرین و گران‌بهاترین اثر من در جهان نگاه می‌کنید. من به خاطر خلق آثار هنری از الماس شهرتی جهانی دارم، اما این اثر نخستین در نوع خود است چرا که من به تازگی رو به نقاشی آورده‌ام.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این اثر دایره‌ای مزین به بیش از ده هزار الماس است و ارزشی بیش از دو میلیون دلار دارد و یک نقاشی از برج خلیفه را در قابی الماس‌نشان به شکل ساعت دیواری در خود جای داده است.

وینگام افزود: «این اثر فوق‌العاده درخشان است، همان چیزی است که شما از گران‌بهاترین فلز (کانی) جهان انتظار دارید.»

سازنده این اثر می‌گوید کل این طراحی به شکل ساعت با اعداد رومی است «تا بتوانید این ساختمان (برج خلیفه) تماشایی را که واقعاً نمایانگر دوبی امروزی است، ببینید.»

قاب‌های عکس بسیاری از آثار هنری و تصاویر زیبا را در خود جای‌داده‌اند، اما خودشان نیز می‌توانند به‌تنهایی یک اثر هنری باشند. جدا از ارزش مواد، فلزات گران‌بها و سنگ‌های قیمتی که در برخی قاب‌ها به‌کاررفته و ارزش‌افزوده‌ای به آن می‌دهد، در دنیای تجارت هنر برخی قاب‌ها قیمتی بیشتر از نقاشی‌ها دارند.

برخی از بهترین گالری‌های جهان، نمایشگاه‌های ویژه‌ای را اختصاص داده‌اند که صرفاً بر روی قاب‌ها تمرکز دارند تا زیبایی و مهارت آن‌ها را برجسته کنند. موزه متروپولیتن نیویورک و گالری ملی لندن دو مورد هستند که چنین نمایشگاهی را برگزار کردند.

در سال ۲۰۱۷ یک اثر از نقاش افسانه‌ای ایتالیایی، لئوناردو داوینچی برای فروش گذاشته شد.

نقاشی «مُنجی جهان» در خانه حراج کریستیز به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار فروخته شد و قاب ایتالیایی قرن شانزدهمی، اگرچه طراحی بسیار ساده‌ای داشت اما به‌تنهایی ۵۰ هزار دلار قیمت‌گذاری شد.

بیشتر از زندگی