هشدار فضانورد فرانسوی: تاثیرات ویرانگر فعالیت‌های انسان در زمین قابل مشاهده است

آتش‌سوزی‌ جنگل‌های کالیفرنیا از ایستگاه فضایی قابل مشاهده است

هم‌زمان با برگزاری اجلاس بین‌المللی تغییرات آب‌وهوایی در اسکاتلند، یک فضانورد فرانسوی که از فضا دید متفاوتی به زمین دارد، روز پنجشنبه از طریق یک تماس ویدیویی در مورد پیامدهای ویرانگر تغییرات آب‌وهوایی در این کره خاکی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، توما پسکه در این تماس، به امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، گفت: «ما آلودگی روخانه‌ها را می‌بینیم، آلودگی اتمسفر و چیزهایی از این دست. آنچه مرا در این ماموریت واقعا شگفت‌زده کرد، پدیده‌های شدید آب‌وهوایی یا اقلیمی است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او اضافه کرد: «ما از ایستگاه فضایی دیدیم که تمام مناطق در کانادا و کالیفرنیا (در آتش) می‌سوزند... با چشمان غیرمسلح و از ۴۰۰ کیلومتر بالاتر دیدیم که تمام کالیفرنیا با شعله‌های آتش و ابری از دود پوشیده شده است.»

این فضانورد فرانسوی با بیان اینکه مشاهده «شکنندگی زمین» از فضا تکان‌دهنده است، گفت: «دیدن اینکه چطور ما مثل یک آبادی در دل کویر در انزواییم و منابع محدود در اختیار داریم، یک تجربه احساسی است.»

توما پسکه همچنین گفت که تاثیرهای ویرانگر فعالیت‌های انسان به طرز فزاینده‌ای قابل مشاهده است.

این دومین ماموریت پسکه در ایستگاه فضایی بین‌المللی است. او در سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷، به مدت ۱۹۷ روز در این ایستگاه به‌سر برده بود.

این هشدار در حالی بیان می‌شود که سران بسیاری از کشورهای جهان و نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی در شهر گلاسکو اسکاتلند به منظور یافتن راهی برای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی و مهار روند افزایشی دمای زمین در حال گفت‌وگو هستند.

بیشتر از جهان