حمله سایبری به سامانه سوخت‌گیری تایید شد

بیلبورد برخی از بزرگ‌راه‌‌ها در اصفهان هک شده و روی آن پیام «‌خامنه‌ای! بنزین ما کو؟» به نمایش در آمده است

رسانه وابسته به شورای عالی امنیت ملی ایران تائید کرد که از کار افتادن پمپ بنزین‌ها به دلیل حمله سایبری بوده است.

بعد از گمانه‌زنی‌ها درباره علت از دسترس خارج شدن جایگاه‌های سوخت که امروز چهارم آبان در ایران اتفاق افتاد، پایگاه خبری «نور نیوز»، حمله سایبری به سامانه سوخت‌گیری را تایید کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این سایت خبری وابسته به شورای عالی امنیت ملی نوشت: اختلال ایجاد شده در سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها که از ساعاتی قبل موجب بروز مشکل در روند سوخت‌گیری خودروها شده ناشی از حمله سایبری بوده است.

نورنیوز همچنین با اشاره به این که «کارشناسان فنی در حال رفع مشکل هستند»، تاکید کرد: جزییات این حمله سایبری و منشاء آن در دست بررسی است و اطلاعات تکمیلی پس از جمع‌بندی نهایی منتشر خواهد شد.

این در حالی است که مسئولان، اختلال به وجود آمده در پمپ بنزین‌ها را ناشی از اشکالی نرم‌افزاری دانسته بودند. احمد وحیدی، وزیر کشور، به ایسنا گفته بود: «اختلال در ارائه خدمات در برخی از پمپ‌های بنزین ناشی از یک اشکال فنی و سامانه‌ای است و به زودی رفع می‌شود.»

هم‌زمان با حمله سایبری به سامانه سوخت‌گیری، تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد بیلبورد برخی از بزرگ‌راه‌‌ها در اصفهان هک شده و روی آن پیام «‌خامنه‌ای! بنزین ما کو؟» به نمایش در آمده است.

ساعاتی پس از این حمله دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران در گفت‌و‌گو با صدا و سیما گفت که حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت از یک کشور خارجی انجام شده است.

ابوالحسن فیروزآبادی افزود: هنوز زود است برای اینکه اعلام کنیم این حمله از سمت کدام کشور و به چه صورت انجام شده است.

فیروزآبادی همچنین گفت که اخیرا در سیستم راه آهن هم شاهد چنین اختلال‌های گسترده‌ای بودیم.

جمهوری اسلامی ایران معمولا حملات سایبری را به اسرائیل نسبت می‌دهد.