دفاع شاهزاده هری از گردشگری پایدار

شاهزاده هری در پاسخ به منتقدان محیط زیستی: هیچ کس کامل نیست

Frank van Beek / ANP / AFP

دوک ساسکس (لقب سلطنتی شاهزاده هری) در سخنرانی پرشوری درباره اهمیت مسافرت بدون آسیب به محیط زیست گفته است: «هیچ کس کامل نیست».

شاهزاده هری هم اکنون در آمستردام بر راه اندازی کمپین «سفر پایدار» نظارت دارد. این کمپین با هدف «تشویق رویه‌های گردشگری پایدار» در صنعت گردشگری، در آمستردام شکل گرفته است.

شاهزاده هری ضمن تبلیغ کمپین  تراولیست (Travalyst) در« برج آدام آمستردام  درباره «مسئولیت» هر مصرف‌کننده در قبال محیط زیست سخنرانی کرد. کمپین تراولیست با همکاری شرکت‌های مسافرتی از جمله بوکینگ دات کام، سی تریپ، اسکای اسکنر، تریپ ادوایزر و ویزا راه اندازی شده است.

عضو خاندان سلطنتی گفت: «گاهی اوقات مقیاس بحران حفاظت از محیط‌زیست منقلب کننده است و اقدامات فردی نمی‌تواند تغییری ایجاد کند».

«من مطمئناً چنین حسی داشته‌ام، اما یاد گرفته‌ام که نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم و کاری نکنیم، فقط به این دلیل که نمی‌توانیم همه کارها را انجام دهیم. همه ما می‌توانیم بهتر عمل کنیم».

دوک ادامه داد و گفت، در حالی که «هیچ کس کامل نیست»، «همه ما مسئول تأثیر فردی خودمان هستیم».

شاهزاده هری افزود: «پرسش این است که ما برای جبران آن چه می‌کنیم».

عضو خانواده سلطنتی چند نمونه از بزرگترین چالش‌های زیست محیطی که جهان با آنها مواجه است، را برشمرد؛ از جمله جنگل زدایی، از بین رفتن تنوع زیستی، افزایش میزان پلاستیک در اقیانوس‌ها و شکارغیرقانونی، مشکلاتی که به گفته وی «می‌تواند گاهی آنقدر بزرگ به نظر بیاید که نشود آن را حل کرد».

سخنرانی دوک ساسکس اندکی پس از آن صورت می گیرد که او و دوشس ساسکس با انتقادهایی برای سفر خود مواجه شدند. آنها در طول 11 روز در تابستان چهار بار با جت شخصی پرواز کردند

دوک هنگام سخنرانی مستقیماً به انتقادهایی که به او و همسرش شده بود، اشاره‌ای نکرد.

دوک و دوشس ساسکس به زودی قرار است به عنوان بخشی از یک تور سلطنتی، به همراه پسرشان، آرچی هریسون مانت‌باتن ویندزور، به آفریقای جنوبی سفر کنند.

در پستی که اخیراً در صفحه اینستاگرام زوج سلطنتی به‌اشتراک گذاشته شد، شاهزاده هری گفته است که برای معرفی مگان و آرچی به آفریقای جنوبی «روزشماری می‌کند».

دوک در توضیحی در اینستاگرام نوشت: «فقط چند هفته دیگر خانواده ما اولین تور رسمی خود را به آفریقا برگزار می کند؛ به منطقه‌ای از جهان که طی دو دهه گذشته برای من خانه دوم بوده است».

«تیم ما به ایجاد برنامه معنی‌داری کمک کرده که بسیار مشتاقیم با شما به‌اشتراک بگذاریم»‌.

«از نظر شخصی هم باید بگویم، برای معرفی همسر و فرزندم به آفریقای جنوبی طاقت انتظار ندارم! همه شما را بزودی خواهیم دید».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از جهان