کاپیتان آدریان دریا همکاری نمی‌کند

کاپیتان این نفتکش خواستار اعزام یک جایگزین یا لغو ماموریت شد

Johnny BUGEJA / AFP

آدریان دریا یا گریس-۱ سابق هم اکنون کمتر از ۱۰ مایل با سواحل سوریه فاصله دارد، اما کاپیتان آن همکاری نمی‌کند و از تحویل نفت خودداری می‌کند.

به گزارش فاکس نیوز، کومار،‌کاپیتان این نفتکش از همکاری برای تحویل برنامه‌ریزی شده محموله خودداری می‌کند و خواستار اعزام کاپیتان جایگزین یا لغو ماموریت شده است.

آدریان دریا از دوشنبه که به سوی سوریه حرکت کرد، سیستم‌های ردیابی خود را خاموش کرده است. به گزارش مرین ترفیک،‌آخرین بار این نفتکش بعدازظهر دوم سپتامبر موقعیت خود را علام کرده است. در آن زمان آدریان دریا در شرق مدیترانه و فاصله نزدیکی به سواحل غربی سوریه و شرق یونان قرار داشت.

این نفتکش با ورود به آب‌های سوریه عملا تعهد قبلی خود را نقض کرده است. گزارش منابع بریتانیایی حاکی از آن است که تهران در زمان آزادی این نفتکش تعهد داده بود که به سوریه نرود. ادعایی که مقامات تهران آن را تکذیب می‌کنند.

گریس-۱ حامل دو میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت ایران به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار، سیزدهم تیرماه در جبل‌الطارق توقیف شد. نیروی دریایی بریتانیا با همکاری مقامات محلی این نفتکش را به اتهام نقض قوانین تحریم اتحادیه اروپا علیه سوریه، توقیف کرد. جبل‌الطارق و بریتانیا ادعا کردند شواهدی در دست دارند که نشان می‌دهد که نفتکش در حال حرکت به سوی بندر بانیاس در سوریه بوده است.

گریس- ۱ پس از تغییر نام به آدریان دریا و استفاده از پرچم ایران به جای پرچم پاناما،‌پس از ۴۵ روز با رای دادگاه عالی جبل‌الطارق آزاد شد.

این نفتکش در دو هفته گذشته همچنان سرگردان بوده و برخی مقامات تهران ادعا می‌کنند نفتکش و نفت‌اش را یکجا فروخته‌اند. آمریکا نیز خدمه، کاپیتان و نفتکش را به اتهام کمک به سپاه پاسداران تحریم کرده است.

بیشتر از