جنجال بر سر لباس تیم ملی فوتبال زنان

نماینده شهرکرد می‌گوید زنی که با چادر روی سکوی قهرمانی بایستد نماینده فرهنگ ایران است

- انتشار عکسی از اعضای تیم ملی فوتبال زنان با کت و شلوار جنجال برانگیز شده است- عکس از انصاف نیور

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران و یک نماینده مجلس به تندی از لباس تیم ملی فوتبال زنان ایران که برای مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا به تاشکند رفته‌اند، انتقاد کرده‌اند.

لباس تیم اعزامی ایران یک کت و شلوار سیاه با پیراهن سفید است. خبرگزاری وابسته به سپاه اما این لباس را «برخلاف عرف» و «مردانه» دانسته است.

این رسانه با انتشار مطلبی با عنوان «واکنش‌های منفی به لباس مردانه تیم ملی فوتبال بانوان/ تلفیق کج سلیقگی و بی توجهی به عرف جامعه» نوشت که پوشش زنان فوتبالیست «با اعتراضات گسترده» روبه‌رو شده است. فارس در مورد هویت معترضان به این لباس اطلاع بیشتری منتشر نکرده است.

در این مطلب آمده که «لباس رسمی اعزام این تیم، کت و شلواری برخلاف عرف فرهنگی و اجتماعی کشور» است و «بیشتر مردانه» است و شباهتی به پوشش عرفی زنان ایرانی ندارد.

خبرگزاری وابسته به سپاه از فدراسیون فوتبال هم به تندی انتقاد کرده و خواسته که «در جهت اصلاح این اشتباه، اقدامی فوری کند»، اما فقط به همین اصلاح هم بسنده نکرده و در ادامه از «نهادهای مربوطه» خواسته تا ببینند «هم اکنون چه اتفاقی در فوتبال بانوان در حال روی دادن است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علاوه بر خبرگزاری فارس، رییس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس هم صدای اعتراضش را بلند کرد و گفت که مسئولان باید اقدام زنی را که با چادر در رقابت‌های ورزشی شرکت می‌کند و روی سکو می‌رود «سرلوحه خود قرار دهند.»

احمد راستنیه، نماینده شهرکرد با انتقاد از لباس تیم ملی فوتبال زنان ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: «متأسفانه آنچه اتفاق افتاده نه قابل توجیه است و نه قابل چشم‌پوشی. وزارت ورزش مسئولیت دارد که این موضوع را پیگیری کند و فدراسیون هم به خاطر چنین قصوری باید پاسخگو باشد.»

بر خلاف اظهارات نماینده مجلس و گزارش خبرگزاری فارس، انتشار این عکس در شبکه‌های اجتماعی با استقبال مواجه شده است.

کاروان تیم ملی فوتبال زنان ایران روز چهارشنبه به تاشکند سفر کرد.

تیم ملی فوتبال زنان ایران در گروه G با تیم‌های اردن و بنگلادش هم‌گروه است.