وکیل امیرحسین مرادی به اژه‌ای: مسئولیت جان موکلم برعهده کیست؟

بابک‌ پاک‌‍نیا می‌گوید قاضی و دفتر رئیس قوه قضاییه به وضعیت وخیم امیرحسین مرادی توجه نکرده‌اند

امیرحسین مرادی از بازداشت‌شدگان آبان ۹۸ است که به بیماری پوستی شدید مبتلاست‌ــ عکس از دانا

بابک پاک‌نیا، وکیل دادگستری، با انتشار توییتی خطاب به غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه، درباره وضعیت وخیم موکلش، امیرحسین مرادی، در زندان هشدار داد. امیرحسین مرادی از بازداشت‌شدگان آبان ۹۸ است که به بیماری پوستی شدید مبتلاست.

غلامحسین محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه ۲۵ شهریور، در سخنانی گفت: «پس از صدور قرار بازداشت برای متهم و تحویل او به ضابط، قاضی نمی‌تواند از خود رفع مسئولیت کند و در این شرایط اگر اتفاقی برای متهم بیفتد مسئولیت آن متوجه اوست.»

ساعاتی پس از انتشار سخنان رئیس قوه قضاییه، بابک پاک‌نیا عکسی از پای امیرحسین مرادی را در توییتر منتشر کرد که وضعیت وخیم بیماری پوستی او را نشان می‌داد.

پاک‌نیا در توییتش خطاب به محسنی اژه‌ای نوشت: «امروز فرمودید که اگر در بازداشت اتفاقی برای زندانی بیفتد مسئولیتش با قاضی است! عرض می‌کنم بنده برای شما نامه نوشتم که حال موکلم وخیم است و قاضی توجهی نمی‌کند؛ دفتر شما توجهی نکرد! مسئولیت جان موکلم بر عهده کیست؟!»

غلامحسین اژه‌ای در حالی ادعای ایجاد تحول در قوه قضاییه را مطرح کرده است که به گفته بابک پاک‌نیا، نه تنها قاضی بلکه حتی دفتر او نیز برای رسیدگی به وضعیت امیرحسین مرادی اقدامی انجام نداده است.

امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی سه معترض آبان ۹۸ هستند که دادگاه انقلاب آنان را به اعدام و در مجموع ۳۸ سال زندان و ۲۲۲ ضربه شلاق محکوم کرد. پس از اینکه حکم دادگاه اعلام شد، کارزار عمومی برای جلوگیری از اعدام آنان شکل گرفت و کاربران رسانه‌های اجتماعی با هشتگ «اعدام نکنید» به این حکم اعتراض کردند. در نهایت، دیوان عالی کشور زیر فشارهای عمومی و جوامع بین‌المللی، حکم اعدام سه معترض آبان را نقض کرد. با این‌ حال، فشارها بر آنان و خانواده‌هایشان ادامه پیدا کرد و کار به‌جایی رسید که پدر امیرحسین مرادی مهرماه ۱۳۹۹خودکشی کرد و به زندگی خود پایان داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از خودکشی پدر امیرحسین، وضعیت جسمی او نیز وخیم‌تر شد. «حساب توییتری ۱۵۰۰ تصویر» تیرماه امسال در توییتی اعلام کرد: «بیماری امیرحسین عود کرده، سرتاسر پوست تنش زخم شده و چندین بار با برانکارد به بهداری منتقل شده و وضعیت سلامت امیرحسین مرادی به‌شدت وخیم است.»

به گفته بابک پاک‌نیا، نیروهای امنیتی امیرحسین را در خرداد امسال به بازداشتگاه آگاهی تهران منتقل کردند و در این مدت، به دارو دسترسی نداشته است. وخامت حال او نیز به همین دلیل بوده است.

پاک‌نیا ۱۰ شهریور نیز اعلام کرد که امیرحسین به‌دلیل شدت بیماری در بیمارستان بستری شده است و پس از یک هفته، به زندان بازمی‌گردد. بازگشت این زندانی سیاسی به زندان در شرایطی رخ داد که روند درمان او تمام نشده بود و نیاز به مراقبت بیشتر داشت.

این در حالی است که مهدی کشت‌دار، مدیرعامل خبرگزاری قوه قضاییه، روز ۲۰ شهریور در توییتی مدعی شد که محسنی اژه‌ای شخصا با خواهر «متهم مرادی» تماس گرفته و در جریان صحبت‌های او قرار گرفته است. با این‌ حال، هیچ تغییری در وضعیت مرادی ایجاد نشد تا اینکه پنجشنبه ۲۵ شهریور بابک پاک نیا در واکنش به سخنان رئیس قوه قضاییه، عکسی از پای امیرحسین مرادی منتشر کرد و از او پرسید: «مسئولیت جان موکلم بر عهده کیست؟!»

به گفته پاک‌نیا، پرونده سه معترض آبان ۹۸ به شعبه ۲۳ دادگاه انقلاب منتقل شده است و قرار است زمانی نزدیک برای دادگاه در نظر گرفته شود.