پاکستان به سازمان ملل: کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ادامه خواهد یافت

وزیر کشور پاکستان گفت این کشور کامیون‌های حامل مواد غذایی را برای مردم افغانستان ارسال کرده تا از ایجاد یک بحران انسانی جلوگیری کند

طالبان در نیمه ماه اوت قدرت در کابل را در دست گرفتند-HOSHANG HASHIMI / AFP-

وزیر کشور پاکستان به آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد اطمینان داد که کمک‌های بشردوستانه کشورش به مردم افغانستان ادامه خواهد یافت.

شیخ رشید احمد، به فیلیپو گراندی، کمیسر ارشد ملل متحد در امور پناهندگان گفت از ماه گذشته و زمانی که طالبان در افغانستان قدرت را در دست گرفته‌اند، هیچ شهروند افغانی وارد پاکستان نشده است. 

طبق بیانیه دولت پاکستان، احمد گفت که این کشور کامیون‌های حامل مواد غذایی را برای مردم افغانستان ارسال کرده تا از ایجاد یک بحران انسانی در آن کشور جلوگیری کند. این بیانیه می‌گوید که گراندی از پاکستان بابت میزبانی سه میلیون پناهجوی افغان در دهه‌های اخیر، سپاسگزاری کرد.

از وقتی که گروه شبه‌نظامی و اسلامگرای طالبان دولت تحت حمایت آمریکا در افغانستان را در نیمه ماه اوت از قدرت انداخت، پاکستان جامعه بین‌الملل را به تسریع اقدامات برای جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان ترغیب کرده است.

پاکستان می‌گوید امکان پذیرش پناهجویان افغان بیشتر را ندارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر کشور پاکستان در حالی از کمک به مردم افغانستان یاد می‌کند که پیشتر در ماه شهریور، شبکه خبری فاکس به نقل از یک منبع آگاه در ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا -سنتکام- گفت که ارتش پاکستان، از جمله با ۲۷ هلیکوپتر پر از نیروهای ویژه و پهپادهای پاکستانی، در حمله به پنجشیر به طالبان کمک می‌کند.

پاکستان بارها از سوی رهبران دولت‌های پیشین و چهره‌های سیاسی افغانستان، متهم به حمایت مستقیم از طالبان و شعله‌ور نگه داشتن جنگ در افغانستان شده است.

جبهه مقاومت ملی افغانستان، مستقر در ولایت پنجشیر نیز پاکستان را به حمایت از نیروهای طالبان در حمله به منطقه پنجشیر متهم کرده‌اند.

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان، در فراخوانی که برای قیام ملی صادر کرد، گفته است: «اتفاقاتی که در افغانستان رخ داده آیینه کوچکی از آینده افغانستان است. آینده‌ای که به کمک بیگانگان و اعمالشان و به خواست آنان قرار است در افغانستان پیاده شود.»

بر اساس منابع اطلاعاتی افغانستان و ناتو، هیچ تصمیم بزرگی نیست که طالبان بدون مشورت و اجازه سرویس اطلاعاتی ارتش پاکستان اتخاذ کنند.

بیشتر از جهان