وزیر خارجه اسرائیل در مسکو: تهدید هسته‌ای ‌ایران متوجه کل جهان است

«جهان باید به هر قیمتی شده ایران را از دستیابی به توانایی هسته‌ای بازدارد، اگر جهان چنین نکند، حق اسرائیل برای اقدام محفوظ است»

یائیر لاپید، وزیر امور خارجه اسرائیل با همتای روسی خود، سرگئی لاوروف- ALEXANDER NEMENOV / POOL / AFP

یائیر لاپید وزیر امور خارجه اسرائیل که به روسیه سفر کرده است، روز پنجشنبه در سخنانی پس از دیدار با همتای روس خود در مسکو، ایران و توانایی‌های هسته‌ای آن را یک تهدید علیه کل جهان دانست.

به گزارش روزنامه هاآرتص، وی پس از دیدار با سرگئی لاوروف در یک نشست خبری مشترک گفت، حرکت ایران به سمت سلاح هسته‌ای فقط مشکل اسرائیل نیست و یک مشکل برای کل جهان است.

وی با بیان این که پیام ارسالی به ایران باید محکم و واضح باشد گفت، «جهان باید به هر قیمتی شده ایران را از دستیابی به توانایی هسته‌ای بازدارد. اگر جهان چنین نکند، حق اسرائیل برای اقدام محفوظ است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر خارجه اسرائیل ایران را صادرکننده شماره یک ترس و وحشت در جهان خواند و گفت، «متاسفانه در سوریه یا فراتر از آن در خاورمیانه ثباتی وجود ندارد، در حالی که منطقه شاهد حضور ایران است.»

یائیر لاپید با اشاره به نفوذ تهران و مسکو در سوریه گفت، «وقتی ایران خود را در مرزهای شمالی اسرائیل تقویت می‌کند کشورش بی‌کار نخواهد نشست، البته ما می‌‌دانیم روسیه منافع کلیدی در منطقه دارد.»

سفر لاپید به روسیه همزمان با سفر رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به مسکو و دیدار با مقام‌های ارشد روسیه جهت هماهنگی برای ازسرگیری مذاکرات احیای برجام در وین انجام شده است.

 روسیه که روابط نزدیک با ایران دارد و یکی از کشورهای طرف توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران است، در سوریه نیز همراه ایران از دولت بشار اسد در برابر مخالفانش و همچنین گروه داعش حمایت کرده است.

وزیر خارجه روسیه در نشست امروز گفت مسکو موظف است برای محافظت از حاکمیت سوریه به آن کشور کمک کند.

بیشتر از جهان