قتل یک پلیس زن در استان غور به دست طالبان

نگار افسر پلیس زندان مرکزی استان غور در دولت پیشین بود

به گزارش روزنامه اطلاعات روز در کابل، منابع محلی در استان غور افغانستان تایید کرده‌اند که شب گذشته نیروهای طالبان، یک پلیس زن به اسم نگار را تیرباران کرده‌اند.

نگار در دولت پیشین افغانستان در زندان مرکزی استان غور مامور پلیس بود.

بر اساس گزارش منابع محلی، نگار یک کودک شیرخوار داشته و چندماهه نیز آبستن بوده است.

منابع تایید کرده‌اند که قتل خانم نگار در برابر چشمان همسر و کودکش در خانه خود او، به دست افراد طالبان صورت گرفت است.

هنوز طالبان در پیوند با این خبر چیزی نگفته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلیس‌ها و قاضی‌های زن در افغانستان دو گروهی هستند که بیش از همه در معرض خطر از سوی طالبان قرار دارند. این دو گروه در فهرست قتل‌های هدفمند طالبان، پیش از به قدرت رسیدن قرار داشتند. با این حال، این افراد شامل «عملیات تخلیه افراد در معرض خطر» به رهبری آمریکا نشدند و به حال خود رها شدند.

هرچند رهبران طالبان پس از به دست گرفتن قدرت عفو عمومی اعلام کردند، اما گزارش‌های متعددی از قتل افراد به‌دست طالبان مردم را به آن وعده بی‌باور کرده است.

هفته پیش نیز طالبان یک آوازخوان را در شهرستان اندراب بغلان به قتل رساندند. همزمان با آن، خبرهایی مبنی بر مضروب شدن و بازداشت یک آوازخوان دیگر به دست طالبان در کوته سنگی شهر کابل در رسانه‌‌های اجتماعی منتشر شد، و سپس منابع محلی در کابل گفتند که آن آوازخوان با پادرمیانی بزرگان محل از چنگ طالبان رها شده است.

گزارش‌هایی نیز در رسانه‌های اجتماعی حاکی از آن است که طالبان در جست‌وجوی کارمندان نظامی، امنیتی و پلیس دولت سابق در نقاط مختلف کشور هستند.

این در حالی است که طالبان تمام راه‌های خروج از افغانستان را به روی شهروندان بسته‌اند. بسیاری از مردم می‌گویند که طالبان مرزها را بسته‌اند تا مردم نتوانند خود را نجات دهند و این گروه بتواند با دست باز با آن‌ها تسویه‌حساب کند و از آنان انتقام بگیرد.