اژه‌ای: کاری که از دست یک لوطی در یک محله برمی‌آید، از شورای حل اختلاف ساخته نیست

مشخص نیست منظور رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی از لوطی محل کیست و راهکار او برای استفاده از چنین فردی چگونه است

رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی، با اشاره به اینکه «هنوز آن‌گونه که باید و شاید از ظرفیت‌های مردمی در جهت صلح و سازش استفاده نکرده‌ایم» اظهار داشت گاهی ممکن است کاری که از دست یک «لوطی» در یک محله برمی‌آید، از شورای حل اختلاف ساخته نباشد. 

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، غلامحسین محسنی اژه‌ای در دیدار با اعضای هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، بدون اشاره به عدم بررسی افشای فسادهای گسترده سران جمهوری اسلامی و عدم رسیدگی به آنها و تنها با بیان اینکه گاهی ضرر یک فساد فرهنگی و سیاسی به مراتب بیشتر است و یا یک روابط ناسالم و زدوبند سیاسی که زمینه‌ساز برخی اختلاس‌هاست، گفت: «مبارزه با فساد اقتصادی با آیین دادرسی موجود دشوار است و لازمه تسهیل و تسریع در مبارزه، اصلاح و ارتقاء قانون است.»

مشخص نیست منظور رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی از لوطی محل کیست و راهکار استفاده او از چنین فردی در روند حل معضلات قضائی چگونه است.

اظهارات و رفتارهای محسنی اژه‌ای پیش از این نیز خبرساز شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 او در ۲۰ آذر ۱۳۹۶ و در زمان تصدی‌گری سمت «سخنگوی قوه قضاییه»، در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه شریف، در پاسخ به انتقادات آنها از پشت تریبون «سوت بلبلی» زد.

در همان زمان، علی اکبر جوانفکر، مشاور محمودی احمدی نژاد، در واکنش به این عمل اژه‌ای گفت: «اگر فردی با بیش از شصت سال سن و در کسوت روحانیت، با ریش سفید و تجربه تصدی مسئولیت‌های مهم در کشور ... با رفتاری سبک، اقدام به زدن سوت بلبلی کند، به گونه‌ای که مضحکه عام و خاص شود ... آیا نباید او را به پزشکی قانونی معرفی کرد یا آنکه مستقیماً در بیمارستان مخصوص بستری نمود.»

با این حال اژه‌ای نه تنها بستری نشد، بلکه با ارتقای سمت به معاونت قوه قضائیه و پس از آن به ریاست این قوه رسید.

به جز این مورد، او بارها سخنان غیر متعارفی را بیان کرده است. برای مثال وی در ۷ آذر ۱۳۹۶ محمود احمدی نژاد را «لاتی که یک مدت از چشم‌ها افتاده» خواند و گفت: «زبان او هرز شده است و هرچه به زبانش بیاید می‌گوید.»

اما شاید یکی از مشهورترین اقدامات عجیب رئیس فعلی قوه قضائیه جمهوری اسلامی، اقدام او برای گاز گرفتن عیسی سحرخیز باشد. او در زمانی که رئیس دادگاه ویژه روحانیت بود، در جلسه هفتگی هیئت نظارت بر مطبوعات با عیسی سحرخیز، نماینده مدیران مطبوعات در این هیئت درگیر شده، سپس اقدام به پرتاب قندان و سپس گاز گرفتن شانهٔ راست او نمود.

به نظر می‌رسد استفاده از این قبیل ادبیات و رفتارها در دوران فعلی ریاست او بر قوه قضائیه نیز همچنان ادامه دارد.